Kultúra

Veľká premiéra už tento víkend: V Mestskom divadle uvidíme satirickú hru Konfety!

Mestské divadlo Žilina uvedie už tento víkend slovenskú premiéru satirickej hry Konfety. Podľa režiséra Romana Maroša cieľom predstavenia je isté oslobodenie sa od televíznej reality, aby ľudia radšej išli von a začali život naozaj žiť.

Ilustračný obrázok k článku Veľká premiéra už tento víkend: V Mestskom divadle uvidíme satirickú hru Konfety!
Zdroj: Dnes24.sk

Slovenskú premiéru satirickej hry Konfety uznávanej súčasnej nemeckej autorky Ingrid Lausundovej uvedie v sobotu Mestské divadlo Žilina v Štúdiu v réžii Romana Maroša.

Podľa dramaturgičky Mestského divadla Zuzany Palenčíkovej je premiéra druhým titulom sezóny 2013/2014. „Na firemnej oslave sa stretne päť moderátorov priemernej televízie Bomba, ktorá oslavuje 10. výročie vzniku. Každý z nich je unavený a deprimovaný tým, čo každodenne pomocou overených trikov predáva divákom. Od hviezd na počkanie až po politikov v doživotnej funkcii. Varietný sled kúzelníckych čísiel, ktorý sa odohráva paralelne s estrádnymi výstupmi, trefne upozorňuje nielen na to, že žilinskí herci sú dobrí kúzelníci, ale hlavne na to, že dnešný konzumný svet je len jedna veľká ilúzia,“ uviedla Palenčíková.

Odpútanie pozornosti

„Snažíme sa pracovať s formami odpútania pozornosti, čo sa v televíznych správach možno deje. Do inscenácie sme napasovali kúzla, ktoré sú prirodzené v rámci scénok, kde je forma povýšená nad obsah. Hráme sa s pozornosťou diváka. Našim spoločným cieľom je isté oslobodenie sa od televíznej reality, aby ľudia radšej išli von a začali život naozaj žiť,“ povedal režisér Maroš.

Všetko v duchu čierneho humoru

Dramatika Lausundovej sa podľa Palenčíkovej vyznačuje veľkým zmyslom pre nadhľad a emocionálny odstup. „Jej texty sú aktuálne, často politické, kritizujú globalizáciu a konzumný spôsob života. Sú zámerne ľudsky vyprahnuté, väčšinou v nich vystupuje kolektív ľudí fungujúci vo veľmi plochej či umelej hierarchii. Absenciu vzťahov a motivácií nahrádza akýmsi spoločenským kŕčom, v ktorom najzreteľnejšie zachytáva krízu komunikácie. Človek je podľa nej neustále pod tlakom skupiny alebo priamo spoločnosti, či ešte horšie, pod tlakom názorovej doktríny. Dramatickú postavu autorka tvorí tým, že jej priradí problém, frustráciu, úchylku či obsesiu. Všetko v duchu čierneho humoru, ktorým bojuje proti teroru povinného šťastia,“ dodala dramaturgička žilinského Mestského divadla.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM