Železničné trate pod zvýšenou kontrolou. Extrémne horúčavy môžu spôsobiť vybočenie koľaje.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v súvislosti s vysokými teplotami, ktoré vládnu od minulého týždňa zvýšili počet a zintenzívnili kontroly na tratiach, ktoré spravujú. Kontroly sa týkajú tak koľají, ako aj trakčného vedenia, ktoré majú tendenciu vplyvom horúčav meniť svoje fyzikálne vlastnosti.

Pri koľajach môže dochádzať k vybočeniu koľaje, pri trakčnom vedení k zvýšeniu pravdepodobnosti kolízie zberača rušňa s trakčným vedením.
Zamestnanci odvetvia železničných tratí ŽSR vykonávajú pravidelné prehliadky tratí, a to buď pravidelnými pešími pochôdzkami alebo jazdami na dráhových vozidlách v pravidelných intervaloch.
Okrem pravidelných peších pochôdzok sa v čase zvýšených teplôt, resp. pri predpoklade zvýšenia teploty koľajníc nad 40°C (resp. teploty vzduchu nad 28°C) vykonávajúteplotné pochôdzky. Pri extrémnych teplotách okolo 40°C môže teplota koľajnice dosiahnuť až 80°C. Na určených úsekoch sa vykonáva denne meranie teploty vzduchu a koľajníc. V určených miestach merania sa zaznamenávajú teploty o 11,00 a 13,00 hod SEČ (12,00 a 14,00 hod SLEČ), ktoré sa evidujú v záznamníku.
Ďalším z preventívnych opatrení, ktoré ŽSR využívajú v čase vysokých teplôt, je zavádzanie teplotných pomalých ciest, a to hlavne v úsekoch, kde by vplyvom vysokej teploty mohlo dôjsť k zníženiu stability koľaje. Tieto sa zavádzajú najmä v denných hodinách, v čase predpokladaných vysokých teplôt.
Ak je bezpečnosť železničnej prevádzky akokoľvek ohrozená, zamestnanci ŽSR sú povinní vykonať pešiu prehliadku resp. mimoriadnu kontrolnú jazdu prideleného úseku tratí i mimo pravidelnej predpísanej prehliadky, a to i v mimopracovnom čase.
Aj vďaka vyššie uvedeným opatreniam ŽSR dosiaľ nezaznamenali žiadnu mimoriadnosť, či dokonca nehodu, ktorá by priamo súvisela s extrémnymi horúčavami.
Čítajte tiež:
Baburová zostáva v Ružomberku " VLKOLÍNEC: Pridajte svoj šindeľ na Dom UNESCO":http://ruzomberok.dnes24.sk/…nesco-243685