Tlačové správy

Majiteľ miestneho obchodu Ján Kučera zo Žiliny: Zaujímajú nás zákazníci a nie ich košíky

„Veľké obchody využívajú, že sa ľudia u nich zamotajú, a potom kúpia aj to, čo vôbec nechceli,“ hovorí majiteľ malej ale úspešnej žilinskej predajne Môj obchod.

Ilustračný obrázok k článku Majiteľ miestneho obchodu Ján Kučera zo Žiliny: Zaujímajú nás zákazníci a nie ich košíky
Zdroj: AMI Communications Slovakia

Ján Kučera zo Žiliny vybudoval v čase lacného a nekvalitného tovaru úspešnú predajňu s kvalitným sortimentom a dobrými cenami. Navyše v nej majú oproti konkurencii úplne odlišný prístup k zákazníkom. Predavačky ich tam vítajú usmiate a ochotné. „U nás má zákazníkom vždy kto poradiť a odpovedať im na otázky. Rozprávame sa s nimi. Pomáhame im so všetkým, s čím nás oslovia. Naše predavačky predsa nie sú v obchode len preto, aby dopĺňali tovar. Sú tam pre zákazníkov. Navyše obsluha u nás je rýchla a všetko v obchode je prehľadne zoradené. Zákazníci sa tak vyhnú hľadaniu v regáloch a dlhým radom na platenie. Veľké siete to robia inak. Človek sa u nich často zamotá a kúpi aj to, čo nechce. U nás nie. Každý si za pár minút nakúpi všetko, čo si naplánoval, a potom sa môže pokojne porozprávať s predavačkou. Vždy si nájde čas. Pretože nás zaujímajú zákazníci a nie ich košíky.“

Ján Kučera zo Žiliny si otvoril predajňu preto, aby v nej zúročil niekoľkoročné skúsenosti z konkurenčných maloobchodných sietí, kde pracoval v manažérskych pozíciách. „Obchodné siete prešli do režimu centrálnych objednávok, čím zmizla osobná kreativita a z manažérov sa stali iba vykonávači pokynov zaslaných v mailoch,“ hovorí rozhodne. A tak sa jedného dňa aj napriek istej a solídnej pozícii rozhodol pre podnikanie a otvoril si vlastnú predajňu. Keď prišla po čase konkurencia a s ňou aj útlm tržieb a pokles záujmu zákazníkov, musel sa spojiť so silným partnerom. „Potreboval som okamžite stabilizovať tržby a zabrániť ďalšiemu prepadu záujmu zákazníkov. Keďže som si vždy vážil spoločnosť Metro, začal som s nimi rokovať o vstupe do aliancie Môj obchod. Veril som, že mi to pomôže ustáť.“

Ako dnes hovorí, toto rozhodnutie ani raz neoľutoval. „Mám dostatok skúseností z bývalých zamestnaní, aby som vedel posúdiť, ktoré partnerstvo je pre majiteľa obchodu prospešné a kedy ide naozaj o zákazníka. Aliancia Môj obchod je postavená na tom, že majiteľa predajne nezviera v nijakej závislosti, práve naopak, necháva ho dýchať a vďaka kvalitnému sortimentu a výborným službám mu pomáha rásť.“

Aliancia Môj obchod pomáha rásť aj ďalším majiteľom predajní. Veď za päť rokov existencie sa ich nazbieralo už takmer 500. Sú to stovky spokojných podnikateľov a desaťtisíce spokojných zákazníkov. Tých, ktorí hľadajú viac, ako ponúkajú neosobné veľké siete – produkty lokálnych dodávateľov, čerstvý a kvalitný sortiment za dobrú cenu a najmä osobný prístup a usmiate predavačky.

(PR správa)

Zdroj: PR
Zdroj: PR
Zdroj: AMI Communications Slovakia
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM