Soňa Vanovčanová Rôzne Správy

D1 pri Žiline: Čo sa tam práve robí a koľko metrov chýba tunelu Višňové? FOTO

Vybudovaním 13 kilometrovej diaľnice, ktorej súčasťou je aktuálne najdlhší tunel Višňové, sa motoristi vyhnú komplikovanému úseku pod hradom Strečno a ušetria až 15 minút jazdy. Čo sa v úseku v týchto mesiacoch deje?

Ilustračný obrázok k článku D1 pri Žiline: Čo sa tam práve robí a koľko metrov chýba tunelu Višňové? FOTO
15
Galéria
Zdroj: ndsas.sk

Práce na výstavbe úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala napredujú. Informovala o tom hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová.

Ako uviedla, v súčasnej dobe prebiehajú práce na väčšine stavebných objektov so schválenou projektovou dokumentáciou. Pracuje sa na realizácii mostných objektov, oporných a zárubných múroch, preložkách inžinierskych sietí a konštrukčných vrstvách diaľnice.

„V križovatke Lietavská Lúčka sa realizujú práce na mostoch, oporných múroch, cestných objektoch a preložkách inžinierskych sietí. Situácia s prácami v križovatke Lietavská Lúčka sa v priebehu posledného mesiaca zlepšila posilnením kapacít Zhotoviteľa. Na tuneli Višňové prebiehajú práce na razení a ostáva vyraziť ešte približne 620 metrov,“ skonštatovala Michalová.

Zdroj: ndsas.sk

Počas júnovej ministerskej kontroly bolo zistené, že práce na tuneli Višňové sa pozdržia pravdepodobne o jeden rok. Ku 21. júnu bolo vyrazených 13 900 metrov. „Rozsah stavby tunela Višňové je v slovenských pomeroch unikátny,“ povedal investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek na ministerskom kontrolnom dni, počas ktorého s ministrom dopravy Árpádom Érsekom kontrovali výstavbu na úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala.

„Obe rúry tunela Višňové budú mať spolu 14 886 m, čo znamená, že vyrazených je 93,4% z jeho celkového objemu. Predpoklad prerazenia tunela je na jeseň tohto roka. Okrem ražby tunela pokračujú práce na sekundárnom ostení tunela, na realizácii základov a pilierov na mostných objektoch, práce na podpernej konštrukcii a priečinkoch niektorých mostov. Pokiaľ ide o teleso diaľnice, prebiehajú práce na odkopoch a zárezoch a realizujú sa konštrukčné vrstvy,“ uviedla po kontrolnom dni hovorkyňa NDSAS.

Nezávislý stavebný dozor ako aj NDS Zhotoviteľa v minulosti opakovane vyzvali na zvýšenie kapacít na stavbe a posilnenie materiálno-technologického a personálneho nasadenia, čo podľa Michalovej bolo realizované.

„Zhotoviteľ predložil nároky na predĺženie lehoty výstavby pre zhoršené geologické podmienky, ktoré sa v súčasnosti posudzujú. Na celom úseku dôjde podľa odhadu NDS k časovému zdržaniu zhruba jeden rok oproti zmluvnému termínu ukončenia výstavby (december 2019). Predpokladáme, že zhruba na konci roku 2020 by technicky malo byť reálne spustiť prevádzku na tomto úseku,“ potvrdila hovorkyňa.

Úsek s najdlhším tunelom

Úsek sa začína v križovatke Lietavská Lúčka s diaľničným privádzačom Žilina, ktorý odkloní dopravu z cesty I/18 v meste Žilina a v Strečianskej úžine. Končí v križovatke Dubná Skala, ktorá je súčasťou nasledujúceho úseku D1 Dubná Skala – Turany. Súčasťou stavby je tunel Višňové s dĺžkou 7 450m.

Foto: ilustračné

Dajte LIKE na našej FB stránke a máte vždy čerstvé info zo ŽILINY a okolia

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM