Igor Petrík Rôzne

Žilinčania a letné dovolenky: Aké zájazdy nakupujeme najčastejšie, takto nás vidia naše cestovky!

Obdobie vytúžených dovoleniek je tu a všetci si už brúsime zuby na chytanie bronzu na pláži, osvieženie v mori a niekoľkodňový útek od bežných starostí. V žilinských cestovných agentúrach sme zisťovali, kam to tento rok Žilinčanov láka najviac, a či majú pri výbere dovolenky hlboko do vrecka.

Ilustračný obrázok k článku Žilinčania a letné dovolenky: Aké zájazdy nakupujeme najčastejšie, takto nás vidia naše cestovky!
Zdroj: TASR

Jednotkou je Chorvátsko, nasleduje Bulharsko a Turecko, hovorí Adriana Kapitulíková z cestovnej agentúry Globtour, ktoré destinácie z ich ponuky najviac lákajú Žilinčanov.

Ako ďalej povedala, približne rovnaký záujem je o last aj first minute pobyty. „Asi 50 na 50. Menšia polovica klientov každý rok kupuje first minute a toto percento z roka na rok rastie. Kto má dovolenku v predstihu, radšej si kúpi first minute. Vždy v top termínoch, kedy je najväčší záujem, asi od 10. júna do 15. augusta, na last minute bývajú polovičné zľavy, ako sú first minute. Keďže je oveľa väčší dopyt ako je ponuka na tieto termíny,“ priblížila.

„Potom je tip klientely, ktorá vyložene čaká na last minute a tí vedia, že je to záležitosť júnových termínov. Možno prvých troch dekád a posledná dekáda augustová, septembrová,“ hovorí Kapitulíková.

Dodáva, že pri výbere dovolenky sa ľudia už nerozhodujú len podľa ceny. „Ako kto, sú rôzne tipy klientov. Pre niekoho je prioritná cena, pre iného zas cena problém nie je. My sme cestovná agentúra, ktorá sa orientuje pre strednú a vyššiu príjmovú skupinu, je to rôzne,“ povedala. Zároveň však dodáva, že i napriek tomu sú nútení dávať klientom bonusy, pre veľký konkurenčný tlak.

Chorvátsko moc neponúkajú

„Turecko a v Žiline ide dosť aj Bulharsko. Na Chorvátsko sa moc nesústreďujeme,“ povedala Jozefína Berzáková, z cestovnej agentúry Hechter, po ktorých destináciách je u nich najväčší záujem. „Z rok na rok sa ľudia viac sústredia na last minute. Tak 30 na 70 v prospech last minute. Určite sú ľudia, ktorí si dokážu priplatiť, kúpia si first minute. Tam ide skôr o ten komfort. Pri last minute už pozerajú na cenu,“ dodáva.

Ako ďalej povedala, pri first minute dovolenkách dávajú aj bonusy.

Albánsko je vypredané

„Klasicky Chorvátsko, Turecko, Albánsko, to je komplet vypredané a Grécke ostrovy. Asi takáto postupnosť,“ povedala Jana Matejková, z cestovnej agentúry Satur.

Podľa nej sa každoročne opakuje rovnaký scenár. „Rodiny s deťmi kupujú dopredu. A ľudia, ktorí majú presné termíny, napríklad celozávodné dovolenky, kupujú dopredu. Ostatní, ktorým je jedno, kedy si dovolenku vezmú, a kam pôjdu, tí zostávajú na poslednú chvíľu a kupujú last minute,“ vysvetlila.

„Ľudia si dovolenku vyberajú podľa ceny. Trend je z roka na rok taký, že ľudia chcú komplet zabezpečené služby. Chcú mať all inclusive, ultra all inclusive. Chú mať lehátka, slnečníky. Veľmi bazírujú na tom, aby po príchode na dovolenku neplatili absolútne nič. Mať plný servis,“ uzatvorila Matejková.

Prečítajte si tiež:

Dôležité rady policajtov pred dovolenkami: Pozrite, koľko zacvakáme za pas a ako ušetriť!

Foto. ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM