Tomáš Batiz Správy

Obyvatelia hornoliptovskej obce sa do práce dostanú len ťažko: Sťažujú sa na nedostatočný počet vlakových spojov

Občania jednej z väčších liptovských obcí majú vážny problém s dochádzaním do svojho zamestnania. Problémom je nedostatok autobusových a železničných spojov.

Ilustračný obrázok k článku Obyvatelia hornoliptovskej obce sa do práce dostanú len ťažko: Sťažujú sa na nedostatočný počet vlakových spojov
Foto: Slávka Kellová

Važťania dochádzajú za prácou najčastejšie smerom na západ do Liptovského Hrádku a Liptovského Mikuláša, smerom na východ do Svitu a Popradu. „Prioritným problémom je, že tí, ktorí cez víkend pracujú v popoludňajších zmenách, sa nemajú ako dostať domov. Posledný spoj z Popradu do Važca ide v nedeľu pár minút pred 19.00 h, z Liptovského Mikuláša do Važca ide vlak približne o 18.30 a autobus o 19.15 h,“ povedal starosta obce Milan Lištiak. Riešením by podľa neho mohlo byť buď pridanie nových spojov alebo predĺženie trasy tých, ktoré smerom zo západu končia jazdu v Liptovskom Mikuláši a Liptovskom Hrádku, v opačnom smere v Poprade či vo Svite.

Počas pracovného týždňa je situácia lepšia, avšak medzi jednotlivými vlakovými spojmi rovnako vzniká takzvaná hluchá zóna prepravy. „Posledný vlak z Važca do Popradu ide o 6.40 h, ďalší až o 13.00, podobná situácia je aj v opačnom smere. Do Liptovského Mikuláša sa občania dostanú ráno o 7.00 h, ďalší vlak im však ide až pred 14.00,“ doplnil Lištiak. Počas pracovného týždňa v dopoludňajších hodinách je problém dopraviť sa z Popradu či Liptovského Mikuláša do Važca. „Z obidvoch smerov idú vlaky ráno po šiestej, potom až okolo 13.00,“ opísal.

Starostovia Važca, Východnej a Štrby sa vo veci nevyhovujúceho stavu železničného vlakového spojenia v úseku Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry ešte v minulom roku spoločne obrátili aj na Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. To uviedlo, že režim v tomto úseku bol vzhľadom na nízke prepravné prúdy stanovený do základnej ponuky a obnovenie dopravy v pôvodnom systéme z minulosti by bolo investične nákladné a značne stratové.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM