Rôzne

Obrovská investícia, ktorá nám zabezpečila prvenstvo: Náš kraj má najviac cyklotrás a pribudnú ďalšie

Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) investoval v spolupráci so Slovenským cykloklubom (SC) v rokoch 2011 – 2013 do priamej obnovy a značenia cyklotrás 150 000 eur. Milovníci dvojkolesových nemotorových strojov môžu mať dôvod na radosť, pribudnúť by mali ďalšie.

Ilustračný obrázok k článku Obrovská investícia, ktorá nám zabezpečila prvenstvo: Náš kraj má najviac cyklotrás a pribudnú ďalšie
Zdroj: Webnoviny.sk

Pri príležitosti konferencie Cyklotrasy 2014 na pôde Úradu ŽSK v Žiline dnes informoval podpredseda ŽSK Jozef Štrba, že na území ŽSK je v súčasnosti značených 2896 kilometrov cyklistických trás. „Vďaka spolupráci so SC sa nám darí obnovovať, udržiavať, ale aj rozvíjať cyklotrasy na území Žilinského kraja. V projektovej príprave je ďalších viac ako 2000 kilometrov. Hlavné existujúce sú historické trasy – Považská cyklomagistrála, Kysucká cyklomagistrála, cyklotrasy v Liptove a Turci. A tie, ktoré nám chýbali na prepojenie jednotlivých regiónov. Zahrnuté sú v cyklostratégii budovania cyklotrás na území kraja,“ povedal Štrba.

Pochvala pre náš kraj

Predseda SC Juraj Hlatký pripomenul, že so ŽSK systematicky spolupracujú osem rokov. „K cykloturistike na Slovensku by mali pristupovať ako v ŽSK. Keby to všade fungovalo ako v tomto kraji, boli by sme veľmi ďaleko. Na Slovensku máme sieť 13 000 kilometrov, Žilinský kraj má z toho vyše 20-percentný podiel. A v súčasnosti nastal zásadný presun cykloturistických trás z ciest do hôr. Rozmanitosť Žilinského kraja predurčuje k tomu, aby sa tu cykloturizmus rozvíjal. Na Slovensku sa veľakrát o cykloturistike len rozpráva. Už počúvam veľa rokov, že cykloturistika by mala byť súčasťou cestovného ruchu, ale Žilinský kraj to aj napĺňa,“ skonštatoval Hlatký.

Nárast mestských cyklochodníkov

Problém cyklodopravy v mestách podľa neho súvisí nepriamo s rozvojom automobilizmu. „Nárast automobilizmu u nás, podpora podmienok pre autá, ktoré zaberajú obrovské priestory. Obchádzaním mýtneho systému kamionisti zapĺňajú cesty, ktoré by mohli byť bežne dostupné pre cyklodopravu. Pevne verím, že keď sa prijala národná stratégia a bude sa napĺňať, vytvorí sa rovnaký priestor aj pre bicykle. Verím, že sa dožijem ďalšieho nárastu 400 kilometrov mestských cyklochodníkov,“ dodal predseda SC.

Súčasný stav v Žiline

Súčasný stav mestských cyklotrás v Žiline zhodnotil Marián Gogola z občianskeho združenia Mulica. „Rozvoj cyklotrás v Žiline je na začiatku. Sú väčšinou rozkúskované a nie sú poprepájané všetky mestské časti. Jediná trasa Vlčince – centrum je ako tak urobená. Ale o ostatných sa nedá povedať, že je to funkčný systém. To znamená, že neexistuje alternatíva k tomu, aby ľudia mohli napríklad využívať bicykel tak, ako využívajú automobil,“ uzatvoril Gogola.

foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM