Stanislav Černák Rôzne

Načo nezabúdame pri balení na dovolenku? Dôležité sú plavky, opaľovacie krémy, ale aj mobil

V prvej päťke vecí, ktoré sú pre Slovákov na ideálnej dovolenke najdôležitejšie, sú aj plavky, opaľovací krém, partner alebo partnerka a slnečné okuliare.

Ilustračný obrázok k článku Načo nezabúdame pri balení na dovolenku? Dôležité sú plavky, opaľovacie krémy, ale aj mobil
Zdroj: TASR

Myslí si to až deväť z desiatich opýtaných. Je to pre nich dokonca dôležitejšie, ako zobrať si so sebou partnera či partnerku, ktorí v prieskume skončili až na štvrtom mieste.

Partneri zohrávajú menej dôležitú úlohu pre mladších Slovákov do 29 rokov, neskôr ich význam stúpa. Druhá priečka patrí plavkám a tretia opaľovaciemu krému. Tie sú omnoho dôležitejšie pre tých Slovákov, ktorí majú partnera, ako pre tých, ktorí ho nemajú. Na piatom mieste dôležitosti skončili slnečné okuliare.

Bez mobilu ani na krok

Pre 61 percent Slovákov je najdôležitejší mobilný telefón. Musia si ho pribaliť, aby mali pocit ideálnej dovolenky. „Čo je však zaujímavé, je fakt, že telefón na rozdiel od iných vecí potrebných pre pocit ideálnej dovolenky je rovnako dôležitý pre mladšie či staršie ročníky, bez ohľadu na to, či sú z Bratislavského či Prešovského kraja, mesta či dediny, či majú alebo nemajú deti,“ povedala Tatiana Böhmerová zo spoločnosti TNS Slovakia, ktorá realizovala prieskum.

Na cestovné poistenie si spomenie viac ako polovica Slovákov. Umiestnilo sa zhruba v strede rebríčka vecí, ktoré nesmú na dovolenke chýbať. Jednoznačne dôležitejšie je mať cestovné poistenie na dovolenke pre staršie ročníky (65 percent) ako pre ľudí mladších ako 29 rokov (47 percent), pre ľudí z veľkomiest či vzdelanejších Slovákov. Mať cestovné poistenie ako súčasť ideálnej dovolenky je dôležitejšie pre tých, ktorí majú partnera.

Nechýba už ani počítač či tablet

Knihu potrebuje 40 percent opýtaných, repelent presná tretina Slovákov, štvrtina nezabúda na krížovky. Zriedkavejšie si spomenú na prehrávač hudby, noviny, časopisy či počítač. K tabletu sa hlási deväť percent Slovákov a k čítačke kníh tri percentá. Mladší Slováci majú viac ako ostatní na mysli prehrávač, Slováci v produktívnom veku (od 30 do 49 rokov) zas myslia viac na deti. Staršej generácii záleží na cestovnom poistení či krížovkách. Informovala o tom agentúra TNS Slovakia.

Foto: ilustračné

Zdroj: Webnoviny.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM