Budovanie najvyššieho mosta a najdlhšieho tunela: Práce na kysuckej D3 a žilinskej štvorprúdovke výrazne pokročili!
Práce na stavbe kysuckej D3 a žilinskej štvorprúdovke výrazne pokročili. Národná diaľničná spoločnosť prezradila nové informácie týkajúce sa budovania najvyššieho mosta a najdlhšieho tunela na Slovensku.

Výstavba kysuckej D3 a žilinskej štvorprúdovky výrazne pokročila. Diaľničiarom sa už podarilo ukončiť hrubú stavbu najvyššieho mosta na Slovensku.
„Na moste Valy, ktorý je súčasťou kysuckej D3, sa betónoval posledný záber mostovky a hrubá stavba mosta je tak ukončená. Mostovka je vybetónovaná vrchná časť mosta, po ktorej budú jazdiť vozidlá. Most Valy sa bude po dokončení hrdiť prvenstvom v zozname najvyšších mostov nielen na Slovensku, ale aj v strednej Európe,“ informuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS), podľa ktorej je most vysoký 84 metrov, čo možno prirovnať k výške 33-poschodovej budovy.
Okrem výstavby mosta Valy sa poriadky kus práce podarilo odviesť aj pri budovaní najdlhšieho slovenského tunela – Višňové. Stavebníci pri jeho budovaní používajú podľa NDS špeciálnu metódu, ktorá sa na Slovensku použila vôbec po prvýkrát. „Ide o celoprofilové razenie, pri ktorom sa tunelová rúra razí v celej šírke. Vďaka tejto metóde sa pri budovaní sekundárneho ostenia ušetrí takmer polovica času,“ uvádza NDS.
Podľa diaľničiarov sú na tuneli Višňové už celkovo vyrazené 2 kilometre tunelových rúr, z oboch portálov na 4 čelbách. „Po dokončení bude každá z tunelových rúr merať úctyhodných 7,5 kilometra,“ dodáva NDS.
Foto: ilustračné