Tunel Višňové sa stáva realitou: Vyrazených je prvých 100 metrov
Najdlhší slovenský tunel Višňové už má prvých sto metrov z oboch strán vyrazených. Slovensko-talianskemu konzorciu, ktoré stavbu realizuje, sa tak podarilo urobiť v časovom predstihu, oproti pôvodne plánovanému termínu.
Prvých sto metrov tunela Višňové vyrazilo z obidvoch strán slovensko-talianske konzorcium Salini Impregilo-Dúha s niekoľko dňovým predstihom. „Oproti plánovanému harmonogramu sme dosiahli prvý zmluvný míľnik o týždeň skôr, namiesto 28. júna sme prvých 100 metrov ukončili v piatok 19. júna,“ povedal Claudio Lautizi, generálny riaditeľ konzorcia Salini Impregilo-Dúha.
Podľa Zmluvy o dielo uzatvorenej s Národnou diaľničnou spoločnosťou, a.s. je konzorcium povinné za ďalších 30 mesiacov preraziť obe tunelové rúry. „Celkovo ich bude mať tunel tri, z ktorých jedna už existuje,“ povedal Miroslav Remeta, majiteľ spoločnosti Dúha, a.s. V súčasnosti prebieha razenie tunela v troch zo štyroch čelieb (predná časť tunela).
Ako doplnil Ľubomír Palčák z Výskumného ústavu dopravného v Žiline, vďaka tunelu Višňové a dobudovaním úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala sa skráti cesta zo Žiliny do Martina približne o 15 minút. Motoristi sa zároveň vyhnú zápcham pod hradom Strečno. „Na trase medzi Žilinou a Martinom sa po dobudovaní tunela a diaľnice významným spôsobom zníži dopravná nehodovosť,“ dodal Palčák.
Tunel Višňové s celkovou dĺžkou viac ako 7,5 km bude najdlhším tunelom Slovenska a je súčasťou 13,43 km časti diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala budovanej konzorciom vedeným spoločnosťou Salini Impregilo. Výstavba je stanovená na 66 mesiacov, t. j. 5,5 roka od dátumu začatia prác (14. jún 2014). V súčasnosti sú všetky nosné práce vykonávané podľa zmluvného harmonogramu a stavba by mala byť ukončená do konca roku 2019.
Prečítajte si tiež:
Odštartovala výstavba tunela Višňové: Zoznámte sa s náročným projektom v zaujímavých číslach…
Foto: Salini Impregilo Duha JV