Michal Demjanovič Rôzne

Pohľad z druhej strany: Žilinskí čašníci to povedali na rovinu

Poznáme to zrejme všetci. Takmer prázdna reštaurácia, obrovský hlad, ale nik si vás nevšíma. Nervozita prerastá postupne v hnev. Pozrime sa na situácie ale aj z opačného konca. Žilinskí čašníci čo to prezradili...

Ilustračný obrázok k článku Pohľad z druhej strany: Žilinskí čašníci to povedali na rovinu
Zdroj: Dnes24.sk

Na Slovensku je všeobecne zaužívané, že naši čašníci sú neochotní, ba niekedy až protivní. Porovnávame ich napríklad s kolegami so západnej Európy. Máme na to nárok? My sme sa skúsili na túto náročnú profesiu pozrieť z opačného uhla. Čo si o nás myslia práve tí, čo nás obsluhujú. Máme právo správať sa ako králi, i pri objednávke vyprážaného syru s hranolkami? Oslovili sme viacerých čašníkov zo žilinských podnikov, aby sa s nami podelili o ich skúsenosti.

Žilinská čašníčka: Vylepila som mu facku!

„Pracujem len cez deň a vlastne si ani nespomínam na negatívnu skúsenosť so zákazníkom. Nevravím, že to je ideálne ale nesťažujem sa,“ hovorí spokojne čašníčka Lucia (36) z obľúbeného podniku žilinských študentov.

Trochu inú skúsenosť ma jej kolegyňa, ktorá pracuje aj v nočných hodinách. „Stáva sa mi, že študenti, ktorí náš podnik navštevujú sa niekedy neunúvajú zaplatiť, alebo po určitom množstve vypitého alkoholu majú sexistické narážky. Raz sa mi dokonca stalo, že mladý muž sa snažil predviesť pred svojimi kamarátmi a začal ma obchytkávať, to som už nezniesla a vlepila mu facku. Na druhej strane mám skúsenosť aj s milými zákazníkmi,“ približuje Janka (23), ktorá si v podniku takto privyrába.

Netrpezliví a povýšeneckí hostia?

„Takmer každý deň mám skúsenosť s tým, že zákazník sa prišiel do reštaurácie povyšovať, a nám obsluhe dáva pocítiť, že sme pre neho len sluhovia. Spočiatku má to veľmi hnevalo ale postupom času to už neriešim,“ hovorí o svojej skúsenosti Mária (39) z tradičnej reštaurácie v centre mesta, s viac ako 12 ročnou skúsenosťou.

„Mojou skúsenosťou je, že hostia sú veľmi netrpezlivý a očakávajú, že budú hneď obslúžený. To sa však pri väčšom počte ľudí nedá, no hosťom sa to nedá vysvetliť. Pritom si neuvedomujú, že pri väčších skupinách by nám pomohlo, keby si objednali všetci spolu a nie po jednom, ako sa nám často stáva,“ vysvetľuje pani Jana (43) z obsluhy reštaurácie v širšom centre mesta.

Záver je podľa čašníkov jednoznačný. Tak ako sa hostia správajú k nim, tak sa oni na oplátku správajú k hosťom. Ak je niekto milý, odplatia mu to, a naopak, aj je niekto drzí, tiež mu to dajú pocítiť.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM