Vlaky už jazdia podľa grafikonu, železnice vyšetrujú príčiny havárie
Železničná doprava medzi Žilinou a Varínom, kde v pondelok (18.1.) došlo k poškodeniu trakčného vedenia v úseku zhruba 300 metrov, je už plne obnovená po obidvoch koľajach. Médiá o tom informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková.
„Neplánovaná výluka sa dotkla celkovo 80 osobných a 15 nákladných vlakov,“ priblížila hovorkyňa. V pondelok hodinu po polnoci sa na trati medzi Žilinou a Varínom zamotal prechádzajúci nákladný vlak do spadnutého trakčného vedenia na prvej traťovej koľaji. Trakčné vedenie bolo strhnuté a doprava bola zastavená na oboch traťových koľajach. „Poškodené trakčné vedenie spôsobilo, že aj niektoré koľaje v Železničnej stanici Žilina zostali bez elektrického prúdu, čo malo vplyv na organizáciu dopravy v stanici a spôsobilo zdržanie aj ďalších vlakov,“ uviedla Pavliková. V úseku Žilina – Varín vlaky jazdili odklonom cez železničnú stanicu Žilina Teplička, s použitím nezávislej trakcie, a mali meškanie zhruba 100 minút. Opravu trakčného vedenia komplikovalo extrémne mrazivé počasie.
Zdroj: tasr
Pôvodná správa
Cestujúci na železnici musia rátať s meškaním vlakov! Pri Varíne potrhalo elektrické vedenie
Krajské operačné stredisko Policajného zboru Žilina zverejnilo dnes ráno o 3:34 informáciu pre cestujúcich, podľa ktorej na železničnej trati medzi Žilinou a Vrútkami pri stanici VARÍN došlo k poškodeniu trolejového vedenia. Situácia sa prejaví v dodržiavaní cestovného grafikonu.
Podľa predbežných informácií budú vlaky v inkriminovanom úseku stáť v železničnej stanici Žilina a Varín, kde budú pred súpravy napojené naftové lokomotívy, ktoré potiahnu súpravy cez poškodenú časť trate. V spomínaných staniciach budú vzápätí nasadené znova elektrické rušne. Je odôvodnený predpoklad, že dôjde ku meškaniu vlakov.
O časoch, zmenách a obnovení premávky v pôvodnom režime je potrebné sa informovať priamo na staniciach ŽSR.