Miroslav Mojžita: Skutočný podnikateľ by mal byť aj vizionár
Spoločnosť ADRIM pôsobí na trhu poisťovacieho a finančného servisu už viac ako 10 rokov. O svojich začiatkoch, ceste za svetlom na konci tunela a o tom, čo je základom úspechu v neustále sa vyvíjajúcom svete služieb, nám porozprával zakladateľ firmy a podporovateľ športu - Miroslav Mojžita.
Miro, Ty sám pôsobíš na trhu s autopoistkami už od roku
2004. Spomínaš si, ako to celé začalo?
Na začiatku stála dnes kuriózna, vtedy dosť nepríjemná príhoda. Sestra mi
nabúrala auto a poisťovňa mi vzhľadom na vyšší nájazd kilometrov
odmietla vyplatiť zodpovedajúce plnenie z havarijnej poistky. Ako platiaci a
patrične húževnatý klient som sa pustil do vymáhania a “otravoval” som
ich tak dlho, že nielen doplatili čo mi patrilo, ale na moje prekvapenie mi
dokonca ponúkli spoluprácu. Zrejme ich upútala moja neodbytnosť.
Nastúpil si teda do poisťovne ako zamestnanec…
V podstate áno – s tým, že v priebehu polroka som pochopil systém
práce a stal sa nezávislým partnerom maklérskej spoločnosti, ktorá
s poisťovňou spolupracovala. Takto to fungovalo zhruba do roku 2007. Trh sa
samozrejme rozvíjal a vznikal dopyt po širšom spektre služieb. Vnímal som
to ako okno príležitosti a rozhodol sa založiť si vlastnú firmu
s pestrejšou ponukou služieb.
S odstupom času – bol to správny krok?
Určite. Poisťovací biznis je založený na osobnej väzbe a klient bol, je a
vždy bude v centre pozornosti. Napriek tomu, že trh sa neustále mení a
vyvíja, toto základné pravidlo sa nemení. Vtedy som počúval hlas trhu a
vyšiel v ústrety potrebám klientov – aj dnes je mechanizmus rovnaký a
hoci podobná príležitosť sa možno nenaskytne, prídu iné. Preto treba byť
aktívny a vždy blízko pri klientovi.
Rozbehol si firmu, ktorej primárnou aktivitou bolo na začiatku
poistenie automobilov. Dnes poskytuje ADRIM omnoho širšie spektrum služieb.
Mal si od začiatku jasné toto smerovanie?
Začal som s poistkami a to je obchod, pri ktorom klient potrebuje komplexnú
starostlivosť. Bežne som pri práci stretával ľudí zo súvisiacich
segmentov, niekto predával ojazdené autá, iný sprostredkúval lízing,
ďalší robil servis a tak ďalej. Takto vznikli partnerstvá, kde sme boli
schopní na vzájomne prospešnej báze poskytnúť akémukoľvek klientovi
kompletný servis. Synergia upevňuje vzťahy a v súčasnosti dokážeme pod
značkou ADRIM ponúknuť celé spektrum služieb pod jednou strechou.
Firma teda prešla prirodzeným vývojom až do dnešnej podoby.
Spomínal si, že trh sa neustále mení a vyvíja. Čo to znamená pre
poskytovateľov služieb a ich klientov?
V roku 2007 bola konkurencia “príjemnejšia” – dnes prežijú iba tí
najlepší. Klient má obrovské možnosti, ktoré prináša internet, či už
v zmysle všeobecných informácií alebo obchodných ponúk. Svet sa
zrýchľuje a byť úspešný znamená byť schopný sa adaptovať. Kedysi
nebolo tak veľa maklérov, ako dnes – ale ani toľko príležitostí. Vždy
rozhodovala agilita, akonáhle sa objavil obchod na obzore, skočil som do auta
a šiel. V súčasnosti sú informácie rýchlejšie ako my a väčšinou
dorazia k zákazníkovi skôr než ja.
Čo je v rýchlo sa meniacom svete tvojou konkurenčnou
výhodou?
Dlhodobo sa držíme jednej línie, pokiaľ ide o prístup k zákazníkovi a
budovanie povedomia o značke. Náš biznis je vzťahový a dôvera medzi
poskytovateľom služby a klientom absolútne kľúčová. Všetko, čo robíme,
si klient spája s konkrétnymi tvárami. V tomto máme pred anonymným
softvérom na internete stále veľký náskok.
Ponuka je veľká, končí sa vek informačný a začína vek
vedomostný. Ľudia sa učia narábať so záplavou informácií z digitálneho
prostredia, čo určite ovplyvňuje ich spotrebiteľské
správanie…
Dnes je celkom bežné, že ľudia si na internete rýchlo nájdu
“najvýhodnejšiu” ponuku, ale potom nám aj tak volajú, pretože vedia,
že máme dosť skúseností, aby sme im pomohli vybrať pre nich najlepšie
riešenie. Je to nový druh symbiózy digitálnych informácií s osobným
poradenstvom. Na konci je vždy konkrétna služba v reálnom svete – a to
klienti vedia. Kontinuita a možnosť vždy sa na dodávateľa spoľahnúť sú
stále dôležitejšie než okamžitá úspora, najmä v segmente akým je
poisťovníctvo. Pri správnom chápaní to môže priniesť nové
príležitosti a smerovanie pre celý trh. Skutočný podnikateľ by mal byť aj
vizionár.
Si v Banskobystrickom regióne aj verejne známym
človekom…
Nielen podnikaním je človek živý. Mám rodinu a viem, aký dôležitý je
pre človeka aktívny pohyb – v akomkoľvek veku. Pokiaľ mi to čas
dovoľuje, športujem – v lete je to najmä kolobežka a v zime skialp.
Vyrástol som v Nemciach a kraj pod Pánskym dielom je veľmi pekný. Preto
naša firma už siedmy rok podporuje tradičný Nemčiansky beh práve v tejto
lokalite. Takto dokáže značka ADRIM prinášať ďalšiu pridanú hodnotu
nielen svojim zákazníkom, ale aj širokej komunite. Pre budovanie dobrého
mena je dôležité, keď ľudia vidia, že zdieľame podobné hodnoty.

(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto správy