Nad letiskom visí otáznik: Žilina aj napriek snahe nemá žiadne pravidelné linky!
Ministerstvo dopravy v súčasnosti nevylučuje, že niektoré z menších regionálnych letísk bude nutné zatvoriť. Medzi najviac ohrozené patrí aj letisko Žilina, ktoré napriek snahe nemá žiadne pravidelné linky.

Ministerstvu dopravy chýbajú vo vládou schválenom návrhu štátneho rozpočtu na budúci rok najmä peniaze na fungovanie regionálnych letísk. Považuje to za bolestivý problém, s ktorým stále zápasí a hľadá riešenie. Rezort v súčasnosti nevylučuje, že niektoré z menších regionálnych letísk bude nutné zatvoriť, chce však urobiť všetko pre to, aby k tomuto kroku pristúpiť nemuselo.
Na podporu leteckej dopravy pôjde menej penazí
Na prevádzku letísk v roku 2014 plánuje štát poskytnúť 1 mil. eur. Táto suma má ísť najmä na poskytovanie služieb súvisiacich s vybavovaním letov oslobodených od poplatkov. Podľa rozpočtu na tento rok malo ísť na podporu leteckej dopravy 6 mil. eur, ale podľa očakávania to bude 7,1 mil. eur. Vlani štát poskytol na tento účel dotácie vo výške 10,75 mil. eur a v roku 2011 tieto výdavky dosiahli 8,66 mil. eur.
„Ministerstvo dopravy stále hľadá spôsoby, ako by sa dali regionálne letiská zachovať. Aj preto sme v rokovaniach o budúcoročnom rozpočte žiadali zachovať dotáciu pre letiská aspoň na tohtoročnej úrovni, teda sumu o 5 miliónov eur vyššiu, ako nám bola navrhnutá,“ informoval v pondelok rezortný hovorca Martin Kóňa. „Bohužiaľ, doteraz sme sa s ministerstvom financií nedohodli. Stále však hľadáme riešenia tohto problému a určite by bolo predčasné hovoriť o nejakých definitívnych riešeniach,“ dodal.
Horúci kandidáti
Minister dopravy Ján Počiatek už skôr označil za najväčších kandidátov na obmedzenie prevádzky žilinské a sliačske letisko. Napriek snahe nemajú žiadne pravidelné linky, pričom letisko Sliač má počas letnej sezóny aspoň chartrové lety do tureckej Antalye a bulharského Burgasu.