Správy

Konkurenčný boj o výstavbu úsekov D1 a D3 pri Žiline: Pozrite si, za aké ceny chcú firmy stavať...

Firmy predkladali cenové návrhy na výstavbu úsekov diaľnic pri Žiline. Konkrétne sa jedná o štvorkilometrový úsek diaľnice D3, Strážov – Žilina, Brodno a 11 kilometrový úsek diaľnice D1 z Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku. Pozrite si, aké ceny firmy ponúkli na výstavbu týchto úsekov.

Ilustračný obrázok k článku Konkurenčný boj o výstavbu úsekov D1 a D3 pri Žiline: Pozrite si, za aké ceny chcú firmy stavať...
Zdroj: Webnoviny.sk

Najnižšiu cenu za úsek D3 pri Žiline ponúkla firma Skanska

Najlacnejšiu cenovú ponuku na výstavbu vyše štvorkilometrového úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno ponúkla podľa informácií firma Skanska, a to približne 190 miliónov eur. V poradí druhú najnižšiu cenu mala predložiť firma Eurovia, a to v hodnote takmer 255 miliónov eur. Na treťom mieste by malo skončiť združenie firiem Váhostav-SK, Doprastav a Strabag s ponukou vo výške takmer 259 miliónov eur.

Všetky ponuky sú lacnejšie ako odhadoval štát

Ponuky stavebných firiem na vybudovanie tejto časti D3 sa otvárali vo štvrtok. Štát pritom pôvodne odhadoval, že túto časť diaľnice D3 pri Žiline postaví za takmer 284 miliónov eur. Cesta by sa mala podľa predpokladov stavať približne tri roky.

4 mosty a tunel

Úsek Žilina, Strážov – Žilina, Brodno meria presne 4,25 kilometra (km). Majú sa na ňom nachádzať štyri mosty a tunel s názvom Považský Chlmec. Ten je dlhý 2,2 km. Okrem samotného tunela je na úseku náročná aj 1,4-kilometrová estakáda ponad Hričovskú priehradu.

V roku 2041 až 8800 áut za 24 hodín

Po vybudovaní diaľnice štát očakáva prerozdelenie dopravy z existujúcich ciest na diaľnicu. Napríklad na rok 2041 sa odhaduje, že týmto úsekom prejde 8800 áut za 24 hodín. Diaľnica by tak mala znížiť zaťaženie miest a obcí od hluku a tiež emisií.

D1 medzi Žilinou a Martinom chcú najlacnejšie postaviť firmy vedené Doprastavom

Vyše 11-kilometrový (km) úsek diaľnice D1 pri Žiline z Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku chce najlacnejšie postaviť združenie firiem na čele s Doprastavom. To podľa informácií predložilo pri štvrtkovom otváraní ponúk na túto časť diaľnice najnižšiu cenu v hodnote 427 miliónov eur. Ďalšími členmi konzorcia by mali byť firmy Váhostav-SK, Strabag a Metrostav.

Mala by sa stavať 4 roky

V poradí druhú najlacnejšiu ponuku malo predložiť združenie firiem Alpine, Texo Partner, Tubau a Doprastav Export vo výške 463 miliónov eur. Štát pritom pôvodne odhadoval, že tento úsek diaľnice D1 postaví za 487,6 milióna eur. Diaľnica by sa mala podľa predpokladov stavať štyri roky.

11 mostov a dva tunely, v roku 2038 až 30 420 áut za 24 hodín

Na plánovanom úseku sa má nachádzať 11 mostov a dva tunely. Jeden je tunel Ovčiarsko, ktorý je dlhý 2,37 km a druhý je tunel Žilina s dĺžkou 687 metrov. Cesta má po dobudovaní odľahčiť dopravu v regióne. Štát odhaduje, že v roku 2038 bude v úseku jazdiť 30 420 áut za 24 hodín.

foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM