Ľubomíra Goljerová Rôzne

Žilinský samosprávny kraj požiadal o zopakovanie procesu posudzovania vplyvov dopravnej stavby R1

Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) dnes podal na Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky námietky.

ŽSK ako dotknutý orgán podal 7 námietok. Prvá z nich sa týkala koncepčného posudzovania stavby R1, ktorá podľa neho nie je v súlade s plnením medzinárodných dohovorov. Ďalšou z pripomienok ŽSK je, že žiadna z doteraz spracovaných technických alebo porovnávacích štúdii nedokázala opodstatnenosť návrhu rýchlostnej cesty na úseku medzi Banskou Bystricou a Ružomberkom. Z pripomienkových konaní je zrejmé, že technické a porovnávacie štúdie boli po odbornej, dopravno-inžinierskej stránke nekompetentné. Treťou pripomienkou je, že navrhovaná trasa dopravnej stavby „I/59 Banská Bystrica – hranica kraja – Ružomberok (D1)" nie je v súlade s platnou Koncepciou územného rozvoja Slovenska 2001 (KÚRS) v oblasti osídlenia a sídelnej štruktúry. Ďalej ŽSK pripomína, že navrhovaná trasa dopravnej stavby nie je ani v súlade s platnou KÚRS 2001 v oblasti dopravy a územného rozvoja Slovenska. Piatou pripomienkou je, že návrh trasovania uvedenej dopravnej stavby je v rozpore s platným Územným plánom VÚC Žilinského kraja v znení jeho platných zmien a doplnkov. Žilinský samosprávny kraj v Územnom pláne veľkého územného celku Žilinského kraja v znení platných zmien a doplnkov neuvažuje s pokračovaním dopravnej stavby I/59 a I/66 (R1) Slovenská Ľupča – Korytnica, hranica kraja v úseku Korytnica – Ružomberok (D1) na území Žilinského kraja. Ďalej ŽSK podotýka, že navrhovaná trasa zasahuje do chránených území. Značná časť územia je totiž zaradená do sústavy NATURA 2000. ŽSK taktiež nesúhlasí s postupom a konštatovaním záverečného stanoviska: „Hlavný dôvod návrhu činnosti vyplýva zo zákona č. 8/2009 Z.z. o cestnej premávke, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 135/1961 o pozemných komunikáciách (cestný zákon), kde v prílohe č. 2 „Zoznam diaľnic a rýchlostných ciest“ je R1 v trase Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok, čím sa ustanovilo predĺženie rýchlostnej cesty R1 o úsek Banská Bystrica – Ružomberok s napojením na D1." V celom procese posudzovania stavby R1 na životné prostredie neboli aj napriek závažnosti dostatočne riešené pripomienky Žilinského samosprávneho kraja. Preto ŽSK požiadal o zopakovanie procesu posudzovania vplyvov dopravnej stavby „I/59 Banská Bystrica – hranica kraja – Ružomberok (D1)" na životné prostredie v zmysle Zákona č. 24/2006 o posudzovaní vplyvov na životné prostredie v platnom znení.

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM