Sociálna poisťovňa rozširuje elektronickú komunikáciu so zamestnávateľmi
S účinnosťou od 1. októbra 2011 určuje nový zákon zamestnávateľom, ktorí zamestnávajú 3 a viac zamestnancov, aby posielali tlačivá - Registračný list fyzickej osoby, Mesačný výkaz poistného a príspevkov a Výkaz poistného a príspevkov – prostredníctvo
Rovnaká povinnosť sa bude s účinnosťou od 1. novembra 2011 týkať zamestnávateľov s 2 zamestnancami a s účinnosťou od 1. decembra 2011 zamestnávateľov s 1 zamestnancom.
Podrobné informácie o zriadení prístupu do systému elektronických služieb Sociálnej poisťovne, resp. o súvisiacich otázkach, môže zamestnávateľ získať v pobočkách Sociálnej poisťovne. Samotný systém elektronických služieb Sociálnej poisťovne je dostupný na webovej adrese https://esluzby.socpoist.sk/.
„Tento krok považujeme za veľkú výhodu a bude znamenať nielen úsporu nákladov na poštovné, ale aj napríklad možnosť okamžitej kontroly odoslania dokumentov, potvrdenie prijatia dokumentov, či prehľad o histórii zaslaných dokumentov. Zriadenie prístupu k elektronickým službám je jednoduché a na počkanie v každej pobočke Sociálnej poisťovne,“ dodáva riaditeľka pobočky Sociálnej poisťovne Nadežda Ševcová.