Správy

Rozpútal sa cenový boj: RegioJet od dnes zlacnil linku do Žiliny!

Súperenie železničných dopravcov o cestujúcich sa už začalo. Do boja ako prvý vyštartoval súkromný RegioJet a útočí najmä nižšími cenami. Už od dnešného dňa zlacnil svoju aktuálnu linku na trase z Prahy do Žiliny a avizuje pokles cien aj na trase z hlavného mesta do Košíc.

Ilustračný obrázok k článku Rozpútal sa cenový boj: RegioJet od dnes zlacnil linku do Žiliny!
Zdroj: TASR

Na Slovensku sa po prvý raz spúšťa reálne súperenie železničných dopravcov o cestujúcich. Štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa totiž od polovice decembra tohto roku ocitne v priamej konkurencii so súkromnou firmou RegioJet, a to na najlukratívnejšej trati v krajine – z Bratislavy cez Žilinu do Košíc.

Cena lístkov môže klesnúť až pod 10 eur

„Vďaka konkurencii rátame s tým, že cena lístka na trase Bratislava – Košice môže klesnúť až pod 10 eur,“ vyhlásil majiteľ holdingu Student Agency, do ktorého patrí aj RegioJet, Radim Jančura. V súčasnosti pritom podľa jeho slov stojí lístok v InterCity (IC) vlakoch na tejto trase 20 eur a v rýchlikoch vyše 18 eur.

ZSSK kontruje skúsenosťami

Štátna ZSSK konanie súkromného dopravcu nechce komentovať. Kontruje však skúsenosťami z Českej republiky, kde podobnú situáciu už zažili. Konkurencia tam zrazila ceny na neudržateľnú úroveň pre dopravcov, časť z nich preto so súperením skončila a ceny stúpajú. Akými novinkami či zbraňami chce do konkurenčného boja vstúpiť ZSSK, firma zatiaľ neprezradila. „O všetkých zmenách budeme včas cestujúcich informovať,“ uviedla pre hovorkyňa spoločnosti Jana Morháčová.

ZSSK verzus RegioJet

Vymenovala však aktuálne služby, ktoré cestujúcim na tejto trase firma v IC vlakoch ponúka. Okrem iného majú napríklad nárok na vrátenie 25 % z cestovného pri meškaní vlaku nad 60 minút a súčasne na 50 % z cestovného pri meškaní nad 120 minút. Lístok si možno kúpiť cez internet, kde si cestujúci sám vyberie miesto a vozne sú klimatizované. Vo vlakoch sú zároveň radené vozne na prepravu imobilných cestujúcich a tiež so špeciálnym priestorom pre matky s deťmi. Súčasne je vo väčšine vozňov wifi pripojenie, v prvej triede aj káva alebo čaj a noviny zadarmo. Pritom je v každom vlaku povinne radený reštauračný vozeň.

Na druhej strane RegioJet sľubuje cestujúcim napríklad kávu a ďalšie nápoje zadarmo, prístup na internet vo všetkých vozňoch či možnosť sledovania filmov alebo počúvania hudby a čítanie elektronických kníh na zábavnom portáli. Zároveň aj dennú a ďalšiu tlač zadarmo a možnosť kúpenia palubného občerstvenia. Napríklad sushi, šalátov, dezertov a nápojov.

Príchod na Slovensko hlási ďalšia spoločnosť

Štátny dopravca pritom IC vlaky na tejto trati prevádzkuje bez dotácie od štátu. V roku 2013 nimi prepravil takmer 690 000 ľudí. Celkovo však predstavuje úsek medzi Bratislavou a Košicami severom krajiny výrazný potenciál. Ostatnými druhmi vlakov, čiže od osobných cez expresy až po rýchliky sa na nej uskutočnila približne štvrtina výkonov, ktoré si od dopravcu objednal štát. Príchod na Slovensko už podľa informácií zverejnených v médiách avizoval aj ďalší súkromník, spoločnosť Leo Express. Tá by chcela od polovice decembra tohto roku jazdiť na trase z Košíc do Prahy.

foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM