Tlačové správy

Rozmýšľate o vytvorení webstránky? Spoznajte tieto trendy

V Česku sa uskutočnil prieskum, ktorý odhalil, že až tretina mikropodnikateľov nemá svoju vlastnú webstránku. Na tom by nebolo nič strašné, ak by išlo iba o predajcov ovocia na trhu či majiteľov malej reštaurácie.

Ilustračný obrázok k článku Rozmýšľate o vytvorení webstránky? Spoznajte tieto trendy
Zdroj: TASR

V tomto prieskume však mikropodnikateľmi boli tí, ktorí mali ročný obrat do 40 miliónov Kč. Teda aj relatívne veľké firmy nemajú vlastnú stránku, a to je chyba, pretože dnes sa takmer všetko odohráva online. O webe pre vašu firmu by ste mali rozmýšľať zároveň so založením vlastnej firmy a nechať to na odborníkov. Tí by mali vedieť, že toto sú dnešné trendy pri tvorení webu.

Veľké obrázky

Hneď po kliknutí na vašu stránku musíte návštevníka zaujať. A to dokážu veľké a dynamické fotky či obrázky doplnené o výrazné „call to action“, teda o výzvu do akcie, aby návštevník niečo urobil – klikol na vaše služby, prečítal si článok alebo pozrel video. Vďaka úvodnej fotke či obrázku si ukradnete pre seba používateľovu pozornosť.

Scrollovanie

Ďalším trendom, na ktorý by ste pri vytvorení webstránky mali myslieť, že návštevník by sa nemal cez jednotlivé kategórie a podkategórie preklikávať, ale mal by iba jednoducho scrollovať myšou a nájsť všetko, čo potrebuje. Samozrejme, že sa bude môcť aj preklikávať, ale dajte mu možnosť scrollovania. Aj vďaka tomu strávi na vašej stránke viac času a vy budete mať viac času ho presvedčiť o tom, že ste pre neho ten pravý.

Dajte si záležať na typografii

Vďaka písmu môžete vyvolať emócie alebo dať najavo, že ste seriózna firma. Ak chcete vyvolávať emócie, ukázať priateľskosť alebo to, že pôsobíte v kreatívnom biznise, využite umelecké až kaligrafické písmo, ktoré vyzerá, ako keby ste text napísali vy sami štetcom na plátno. Ak chcete pôsobiť seriózne a dôveryhodne, je lepšie minimalistické a strohé písmo. Pri kvalitnom webdesigne nesmiete zabudnúť na jeho správnu veľkosť – nech používateľ nemá problém s jeho čítaním ani vtedy, keď slabšie vidí.

Responzívny dizajn

Respoznzívny dizajn je taký, ktorý prispôsobí webstránku podľa toho, či si ju zobrazujete na počítači, tablete alebo telefóne – prispôsobí rozmery stránky tak, aby sa vám na vašom zariadení prezerala čo najlepšie. Dnes, keď väčšina ľudí používa internet v tabletoch a smartfónoch, je toto veľmi dôležitý prvok.

foto: ilustračné

Zdroj: Seocentrum.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM