Rozlúčková jazda s hranatou Karosou: Kedy sa v nej môžeme poslednýkrát odviezť?

Legendárne autobusy Karosa, premávajúce na pravidelných linkách žilinskej mestskej hromadnej dopravy, definitívne končia. S poslednou Karosou sa môžeme rozlúčiť na okružnej jazde už o pár dní.

Soňa Vanovčanová
Ilustračný obrázok k článku Rozlúčková jazda s hranatou Karosou: Kedy sa v nej môžeme poslednýkrát odviezť?
Zdroj: DPMZ

S poslednou Karosou sa Dopravný podnik mesta Žiliny (DPMŽ) rozlúči okružnými jazdami mestom už túto sobotu 8. septembra 2018. Informovala o tom hovorkyňa Mesta Žilina Barbora Zigová.

Autobusy typu Karosa B732, ktoré sú nápadné svojím výrazne hranatým tvarom, jazdili v Žiline viac ako 30 rokov. Pri tejto špeciálnej príležitosti bude Karosa nasadená na mimoriadnu okružnú bezplatnú linku číslo 93. Rozlúčková jazda povedie od Železničnej stanice, cez centrum mesta, najväčšie sídliská až po autobusové nástupište.

Autobus vyrazí zo stanice o 10.00, 12.00, 13.30 a 15.00 hod.

„Na trase budú takzvané fotozastávky, na ktorých vozidlo zotrvá približne päť minút. Počas tohto času si cestujúci budú môcť zvečniť autobus pri jeho poslednej jazde. Aj keď linka 93 bude premávať zadarmo, záujemcovia o trvalú spomienku si budú môcť nechať u vodiča opečiatkovať napríklad cestovný lístok odtlačkom spomienkovej pečiatky s motívom rozlúčkovej jazdy,“ priblížil riaditeľ DPMŽ Ján Barienčík.

Zdroj: DPMZ

Dopravný podnik si podľa jeho slov plánuje ponechať posledný kus tohto legendárneho autobusu ako muzeálny exponát. „Máme záujem prezentovať svoju históriu, preto bude po ukončení rozlúčkovej jazdy vozidlo vyradené zo stavu prevádzkových vozidiel a stane sa prvým historickým vozidlom určeným na prezentačné účely dopravného podniku a mesta Žilina,“ doplnil Barienčík.

Koniec autobusov tohto typu súvisí s masívnou obnovou vozového parku žilinského dopravného podniku v poslednom období. „Dopravný podnik mesta Žiliny prešiel za posledné roky výraznou modernizáciou. Podarilo sa mu úspešne zrealizovať niekoľko významných projektov spolufinancovaných z eurofondov, vďaka ktorým nadobúda cestovanie v Žiline novú a kvalitnejšiu úroveň,“ uviedol žilinský primátor Igor Choma. Staré vozidlá, ktoré nespĺňajú kritériá komfortu pre 21.storočie, dopravný podnik postupne nahrádza novými nízkopodlažnými klimatizovanými vozidlami. „Len nedávno sme spustili do prevádzky nové autobusy s hybridným pohonom. K týmto 16 vozidlám pribudne do konca tohto roka ďalších 14 nových dieselových autobusov s najvyššou emisnou normou EURO 6 a dva elektrobusy,“ dodal riaditeľ DPMŽ.

Foto: ilustračné

Dajte LIKE na našej FB stránke a máte vždy čerstvé info zo ŽILINY a okoli

Zdroj: DPMZ
Zdroj: Dnes24.sk