Soňa Vanovčanová Správy Samospráva

Primátor Fiabáne: Čaká Žilinu rezidenčné parkovanie?

Parkovanie je dlhodobým problémom, ktorý zaťažuje nielen centrum mesta, ale najmä sídliská. O jeho riešení má Peter Fiabáne takúto predstavu.

Ilustračný obrázok k článku Primátor Fiabáne: Čaká Žilinu rezidenčné parkovanie?
Zdroj: zilina.dnes24.sk

Parkovanie v Žiline je podľa žilinského primátora dlhodobým problémom. Výstavbou nových parkovacích miest či parkovacích domov sa však podľa neho situácia nezlepší. Príprava projektu začne v jeseni zberom dát, počas ktorého sa budú zisťovať informácie o počte parkovaných áut v rámci domácností, o ich vlastníkoch a podobne. Čo nám o plánoch s riešením dlhodobo neúnosnej situácie Peter Fiabáne ešte povedal?

Ako uviedol žilinský primátor, je potrebné začať túto tému komunikovať a vysvetľovať smerom k verejnosti. „Mesto súčasný stav vníma ako nepohodlie, ktoré ešte bude potrebné vydržať. Toto je aktuálny stav. Na konci bude rezidenčné parkovanie na území celého mesta,“ uviedol Fiabáne.

„Ľudia, ktorí majú viac áut, si musia uvedomiť, že to nie je ich právo parkovať s piatimi autami pri paneláku. Som presvedčený, že rezidenčné parkovanie je najlacnejšia a najrozumnejšia cesta. Moderné európske mestá dnes idú cestou znižovania parkovacích miest, pretože vedia, že parkovanie ničí kvalitu života v meste a robia iné opatrenia na zlepšenie tých druhov dopravy, ktoré máme po ruke a ktoré sú efektívnejšie na úkor autodopravy. Automobilová doprava by mala byť niekde na konci tohto záujmu. Na prvom mieste by mala byť kvalitná MHD, cyklotrasy, ktoré umožnia ľuďom presúvať sa po meste bezpečne a plynulo a dobrá pešia infraštruktúra,“ uviedol Peter Fiabáne.

Žilinský primátor je presvedčený, že v prípade spustenia rezidenčného parkovania mesto pomôže ľuďom s trvalým pobytom, ktorí platia v meste dane. „Obyvatelia, ktorí v meste neplatia dane a využívajú benefity tohto mesta sa buď stanú občanmi nášho mesta a pomôžu tým, že tu budú platiť dane a my im potom vieme niečo vrátiť, aby sa tu lepšie žilo a ak nie, tak budú musieť prijať naše pravidlá. Nebudú môcť zaparkovať pred svojím domom, kde žijú v podnájme. Na to ale ešte bude potrebné zistiť, či bude potrebné dobudovať nejaké parkovacie miesta. Nie som veľmi naklonený parkovacím domom, lebo je to najdrahšia investícia. Parkovanie bude čisto mestské, neuvažuje sa o žiadnom súkromnom partnerovi,“ vysvetlil Fiabáne.

Podľa primátora sa väčšina ľudí v meste ako je Žilina premiestňuje na malé vzdialenosti. Ak volia na dopravu auto, buď je to pohodlím alebo sa necítia bezpečne na bicykli, prípadne verejný priestor nie je pekný a nebaví ich to. Ako ďalej dodal Peter Fiabáne, v jeseni začne zber dát v spolupráci so Žilinskou univerzitou, kde sa zistia presné informácie o parkovaní v meste a na sídliskách.
„Som presvedčený, že ak spustíme rezidenčné parkovanie, tak pomôžeme ľuďom s trvalým pobytom, ktorí tu platia dane a to je náš hlavný záujem. Ľudia, ktorí tu neplatia dane a využívajú benefity tohto mesta sa buď stanú občanmi nášho mesta a budú tu platiť dane a ak nie, tak budú musieť prijať naše pravidlá. Nebudú môcť zaparkovať pred svojím domom, kde žijú v podnájme. Na to ale ešte bude potrebné zistiť, či bude potrebné dobudovať nejaké parkovacie miesta. Nie som veľmi naklonený parkovacím domom, lebo je to najdrahšia investícia. Parkovanie bude čisto mestské, neuvažuje sa o žiadnom súkromnom partnerovi,“ uzavrel žilinský primátor.

Dajte LIKE na našej FB stránke a máte vždy čerstvé info zo ŽILINY a okolia

Zdroj: Dnes24.sk

Rýchle správy

Najčítanejšie