ROLAND SCHALLER: Môj pohľad na dôležité v doprave
Prečítajte si rozhovor s kandidátom na primátora Mesta Zvolen, Rolandom Schallerom.
Doprava v meste Zvolen, je na viacerých miestach viac ako
komplikovaná. Cestná infraštruktúra nebola doplnená o žiadnu novú
komunikáciu. Aké ponúkate riešenie?
Hlavná komunikačná sieť mesta je preťažená nárastom počtu vozidiel.
Dopravné problémy mesta vznikajú kumulovanímdopravy v centrálnej zóne
mesta. Neúnosné je hromadenie dopravy na križovatke pod Zvolenským
zámkom.Najdôležitejšou úlohou je realizácia prepojovacej cesty medzi
sídliskom Sekier a Zlatým Potokom.Ďalšou je vybudovanie novej cesty
z Hlbín pri Zvolenskom zámku, premostením rieky Slatina a železnice, až
na Neresnickú cestu.Realizáciou týchto ciestsa rozloží tlak v rámci
vnútromestskej dopravy. Zároveň bude možné prepojiť pešiu zónu so
Zvolenským zámkom. Zvýšisa hodnota územia, ale aj majetok ľudí
v lokalitách Sekier, Zlatý Potok a v centrálnej zóne. Zlepší sa
prístupnosť do mesta, plynulosť a bezpečnosť premávky.
Viem, že parkovanie v meste nie je plne v kompetencii magistrátu.
V prípade Vášho zvolenia, máte riešenie?
Samozrejme, rozumiem Vašej otázke. Je úplne jasné, že tak citlivú vec ako
je parkovanie a najmä na mestských pozemkoch, musí mať Zvolen vo svojej
kompetencii.
Potrebujeme získať tieto právomoci späť a potom vykonať reálne posúdenie počtu parkovacích miest. Štúdia dosažiteľnosti nám dá odpoveď na otázku, do ktorej časti Zvolena sa cestuje najviac, v ktorých dňoch a časoch.Presmerovaním príslušných liniek MHD do najviac vyťažených lokalít, sa rozloží tlak vyvolaný zbytočným jazdením autom jednou osobou.Dnes dokážeme pomocou smart technológiiznížiť počet jalových jázd za účelom vyhľadania parkovacieho miesta. V najviac vyťažených zónach musíme vybudovať záchytné parkoviská.
Len dodám, že už dnes máme sídliská, ktoré zápasia s nedostatkom miest, ktoré tu mali byť nie dnes, ale už včera. Budem presadzovať budovanie finančne nenáročných odstavných plôch v blízkom dosahu od bydliska.Parkovanie má byť dostupné pre každého Zvolenčana v každej lokalite mesta.
Viaceré dokumenty mesta v oblasti dopravy sú neaktuálne. Ťažko
si urobiť súhrnný názor napríklad na cyklotrasy?
Čo je dobré treba zachovať, a to čo nám nefunguje, treba opraviť aleboaj
nahradiť. Naozaj potrebujeme spracovať koncepciu rozvoja nemotorizovanej
dopravy a aktualizovať územný generel dopravy. Musíme stavať
a vyznačovať cyklotrasy. Postaviť chránené úložiská pre bicykle
v dôležitých dopravných uzloch.Nesmieme zabúdať na reorganizáciu dopravy
v prospech zvýšenia podielu cyklodopravy v meste.
Vaši protikandidáti sa dlhodobo sporia v názore na obchvat
Zvolena ako aj o iných dopravných riešeniach. Čo vy
a obchvat?
Zvolenský dopravný vizionár Ing. Dobias v 80-tych rokoch riešil komplexný
zámer dopravy vo Zvolene. S jeho nadčasovým zámerom sa stretávame
dennodenne pri využívaní ciest vo Zvolene. Viac ako 80 % jeho návrhov už
bolo realizovaných. Do doplnenia jeho zámerov chýba severný obchvat ako
i prepojenie vyššie spomenutých mestských častí. Zvolen potrebuje
obchvat. Naozaj si ho želám, ako každý Zvolenčan. V súčasnosti je
jediným variantom, s ktorým pracuje Národná diaľničná spoločnosť je
severný obchvat. Nemeňme to, čo je dobré, vymyslené a praxou
overené.
(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto správy