Tlačové správy

ROLAND SCHALLER: Môj pohľad na dôležité v doprave

Prečítajte si rozhovor s kandidátom na primátora Mesta Zvolen, Rolandom Schallerom.

Ilustračný obrázok k článku ROLAND SCHALLER: Môj pohľad na dôležité v doprave
Zdroj: Roland Schaller

Doprava v meste Zvolen, je na viacerých miestach viac ako komplikovaná. Cestná infraštruktúra nebola doplnená o žiadnu novú komunikáciu. Aké ponúkate riešenie?
Hlavná komunikačná sieť mesta je preťažená nárastom počtu vozidiel. Dopravné problémy mesta vznikajú kumu­lovanímdopravy v centrálnej zóne mesta. Neúnosné je hromadenie dopravy na križovatke pod Zvolenským zámkom.Najdôle­žitejšou úlohou je realizácia prepojovacej cesty medzi sídliskom Sekier a Zlatým Potokom.Ďalšou je  vybudovanie novej cesty z Hlbín pri Zvolenskom zámku, premostením rieky Slatina a železnice, až na Neresnickú cestu.Realizáciou týchto ciestsa rozloží tlak v rámci vnútromestskej dopravy. Zároveň bude možné prepojiť pešiu zónu so Zvolenským zámkom. Zvýšisa hodnota územia, ale aj majetok ľudí v lokalitách Sekier, Zlatý Potok a v centrálnej zóne. Zlepší sa prístupnosť do mesta, plynulosť a bezpečnosť premávky.

Viem, že parkovanie v meste nie je plne v kompetencii magistrátu. V prípade Vášho zvolenia, máte riešenie?
Samozrejme, rozumiem Vašej otázke. Je úplne jasné, že tak citlivú vec ako je parkovanie a najmä na mestských pozemkoch, musí mať Zvolen vo svojej kompetencii.

Potrebujeme získať tieto právomoci späť a potom vykonať reálne posúdenie počtu parkovacích miest. Štúdia dosažiteľnosti nám dá odpoveď na otázku, do ktorej časti Zvolena sa cestuje najviac, v ktorých dňoch a časoch.Pres­merovaním príslušných liniek MHD do najviac vyťažených lokalít, sa rozloží tlak vyvolaný zbytočným jazdením autom jednou osobou.Dnes dokážeme pomocou smart technológiiznížiť počet jalových jázd za účelom vyhľadania parkovacieho miesta. V najviac vyťažených zónach musíme vybudovať záchytné parkoviská.

Len dodám, že už dnes máme sídliská, ktoré zápasia s nedostatkom miest, ktoré tu mali byť nie dnes, ale už včera. Budem presadzovať budovanie finančne nenáročných odstavných plôch v blízkom dosahu od bydliska.Parkovanie má byť dostupné pre každého Zvolenčana v každej lokalite mesta.

Viaceré dokumenty mesta v oblasti dopravy sú neaktuálne. Ťažko si urobiť súhrnný názor napríklad na cyklotrasy?
Čo je dobré treba zachovať, a to čo nám nefunguje, treba opraviť aleboaj nahradiť. Naozaj potrebujeme spracovať koncepciu rozvoja nemotorizovanej dopravy a aktualizovať územný generel dopravy. Musíme stavať a vyznačovať cyklotrasy. Postaviť chránené úložiská pre bicykle v dôležitých dopravných uzloch.Nesmieme zabúdať na reorganizáciu dopravy v prospech zvýšenia podielu cyklodopravy v meste.

Vaši protikandidáti sa dlhodobo sporia v názore na obchvat Zvolena ako aj o iných dopravných riešeniach. Čo vy a obchvat?
Zvolenský dopravný vizionár Ing. Dobias v 80-tych rokoch riešil komplexný zámer dopravy vo Zvolene. S jeho nadčasovým zámerom sa stretávame dennodenne pri využívaní ciest vo Zvolene. Viac ako 80 % jeho návrhov už bolo realizovaných. Do doplnenia jeho zámerov chýba severný obchvat ako i prepojenie vyššie spomenutých mestských častí. Zvolen potrebuje obchvat. Naozaj si ho želám, ako každý Zvolenčan. V súčasnosti je jediným variantom, s ktorým pracuje Národná diaľničná spoločnosť je severný obchvat. Nemeňme to, čo je dobré, vymyslené a  praxou overené.

(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto správy

Zdroj: Roland Schaller
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM