Základka v Jamníku sa plánuje sťahovať, riaditeľka Šuleková: Vyhliadli sme si úžasnú budovu v Mikuláši
Základná škola v Jamníku, ktorá je primárne určená pre žiakov s poruchami reči panuje sťahovanie do Liptovského Mikuláša.

Veľkým snom pedagógov i rodičov detí Základnej školy (ZŠ) internátnej pre žiakov s narušenou komunikačnou schopnosťou v Jamníku je sťahovanie do väčších a vhodnejších priestorov v okresnom Liptovskom Mikuláši. S nedostatkom žiakov škola nezápasí, práve naopak. Neraz musí deti z kapacitných dôvodov odmietnuť.
„Máme veľké plány. Vyhliadli sme si úžasnú budovu v Liptovskom Mikuláši, kde by sme sa mohli ďalej rozvíjať. Treba ju len zrekonštruovať. Intenzívne pracujeme a pripravujeme sťahovanie. V tejto chvíli ešte neviem povedať, kedy by sa naše ambície mohli naplniť, avšak snažíme sa, aby to bolo čo najskôr,“ povedala riaditeľka školy Janka Šúleková.
Znovuotvorenie hokejovej triedy: Žiaci budú kombinovať vyučovanie s tréningami
Počet tried už nemôžu zvyšovať
V aktuálnom školskom roku majú v Jamníku otvorených šesť tried, elokované pracovisko v Žiline disponuje piatimi triedami. „V Jamníku už počet tried nemôžeme zvyšovať, priestorové možnosti nám to neumožnia. Sťahovanie by však bolo pre nás veľmi výhodné aj z hľadiska dopravnej dostupnosti. Rodičia sa tu najmä v nedeľu, keď vozia deti na internát, dostanú len vlastným autom alebo sú odkázaní na taxíky,“ opísala. Nové priestory, ktoré sa im v Liptovskom Mikuláši zapáčili, sa nachádzajú v blízkosti autobusovej a železničnej stanice.
Využívajú internát
Žiaci môžu do školy dochádzať denne alebo sú počas týždňa ubytovaní v internáte. K dnešnému dňu využíva jeho služby 16 detí. „Rodič má možnosť vybrať si podľa svojich možností. Máme rodičov, ktorí s deťmi denne dochádzajú z Oravy, Popradu či Ružomberka. Niekedy je však internát vhodnejšou voľbou,“ uviedla Šúleková.
„Z najväčšej diaľky k nám dochádzajú detičky zo Starej Ľubovne, ale mali sme aj žiakov zo západoslovenského kraja. Myslím si, že na Slovensku máme vybudované dobré meno. Záujem o školu je zjavný. Nebojujeme s nedostatkom detí, skôr sa dostávame do pozície, že nemôžeme prijať všetky deti,“ dodala.
Na škole rodinného typu kladú zamestnanci dôraz na individuálny prístup k žiakom. Každý pedagóg sa im snaží nahradiť rodiča ako najlepšie vie, výber zamestnancov je preto podľa riaditeľky veľmi prísny. „Každoročne si vyhodnocujeme klímu školy. Takýmto spôsobom zistíme, v ktorých oblastiach sa nám treba zlepšiť a kde je zase všetko v poriadku,“ doplnila na záver Šúleková.
foto: Ilustračné