Eco village spája podnikateľov s podobnými hodnotami
Ekologické trhovisko Eco Village, ktoré už tri roky po sebe vyrástlo pred budovou BBC 1 Plus v kancelárskom distrikte Bratislavy, spája podnikateľov s podobnými príbehmi a hodnotami.

Prvá zelená kancelárska budova v Bratislave každoročne poskytuje priestor pre farmárov, výrobcov ekologických produktov a bio potravín, poctivých pražiarov kávy či tých, ktorí dávajú veciam, ľuďom alebo zvieratám druhú šancu na život. Štvrtý ročník úspešnej akcie sa uskutoční 25. mája 2017.
Cieľom zeleného trhoviska Eco Village je tradícia, ktorá nadchne myšlienkou ekológie a záujmu o zdravý životný štýl a prostredie okolo nás. Keď Martin Bacigál zo spoločnosti Ecoterra počas tretieho ročníka povedal, že sa musíme starať viac o to, ako žijeme a aký to má vplyv na budúce generácie, vystihol jednu z dôležitých podstát Eco Village. Ideu šírenia osvety a šetrnejšie správanie k životnému prostrediu vyznáva aj Inštitút cirkulárnej ekonomiky, ktorý sa zúčastnil tohtoročného zeleného trhoviska.
„Počas tretieho ročníka Eco Village sme mali vyše 30 stánkov a hlavnou ideou podujatia bola Zelená pre druhú šancu. Každý si počas Eco Village našiel to svoje a v tomto trende chceme pokračovať aj vo švrtok 25. mája 2017, keď opäť otvoríme brány zeleného trhoviska,“ hovorí Radovan Mihálek, lízingový manažér BBC 1 Plus.
Zelené trhovisko, ktoré sa v máji 2017 uskutoční po štvrtý raz, má úmysel šíriť osvetu o ekológii, zdravom životnom štýle a podporiť domácu produkciu so „zeleným“ myslením. „Je to milé, keď sa v centre Bratislavy pred biznis centrom vie uzatvoriť ulica, kde sa na celý deň stretnú ľudia z komunity a vidíte na tých ľuďoch, že sú nadšení,“ spomína Viktor Štefaňák, jeden zo stánkarov, ktorý tento rok na Eco Village priniesol prirodzenú chuť prírodných potravín.
Účasť na Eco Village si pochvaľuje aj kaviareň URBAN Coffee, ktorá má sídlo priamo v ekologickej budove BBC 1 Plus. Počas tretieho ročníka Eco Village sa im podarilo pripraviť espresso až z dvoch kilogramov kávy a návštevníkom mohli prezentovať svoj príbeh. „V celodennom zhone mnohí nemajú čas kávu lepšie spoznať, dozvedieť sa viac o našom koncepte. Našu kávu pražíme priamo pred očami zákazníkov v malom množstve, vyrábame vlastný produkt a každá šálka má svoj dlhý príbeh. Práve Eco Village nám pomohlo bližšie sa porozprávať a spoznať s každodennými zákazníkmi našej kaviarne,“ hovoria majitelia.
Slováci si vedia vychutnávať kávu, aj dobré jedlo a ich záujem o zdravý životný štýl neustále rastie. Potvrdzuje to aj Samuel Ižar z Barbell Smoothie Bar, ktorý má svoju prevádzku v zelenej kancelárskej budove BBC 1 Plus. S Eco Village majú spoločnú práve chuť podporovať zdravý životný štýl: „Je potrebné ľudí vzdelávať napríklad v tom, že kvalitné smoothie nie je len ovocie. Aby bolo smoothie plnohodnotným jedlom, je potrebné pridať zeleninu a nejakú formu bielkovín a kvalitných tukov, napríklad orechové maslá, oleje, semiačka a podobne. Najviac sa zákazníci zaujímajú o kombinácie smoothie s kešu maslom, koreňom kurkumy či kokosovým mliekom.“
Obľuba zeleného trhoviska z roka na rok rastie. Návštevníci aj vystavovatelia sa už teraz tešia na máj 2017. Aktuálne informácie z príprav štvrtého ročníka zeleného trhoviska môžete sledovať už teraz na stránke www.facebook.com/ecovillage.sk.
Vystavovatelia Eco Village 2016:
269 o.z. (vegánske jedlo); Aloeverovo (predaj aloe vera); BikeLab (bicykle na
výrobu cukrovej vaty a napojenie pretekárskej autodráhy); Bratislavský
okrášľovací spolok o.z.; Bistro Mladosť (zdravé bistro); Farebné
vinárstvo (domáce vinárstvo); Luminia (sviečky z prírodných voskov);
Petit Lulu (eko plienky); Plná špajza (zdravé tyčinky); Human Base (predaj
šmakoun); Šungit Time (uhlíky na čistenie vody); Urban Coffee (čerstvo
pražená káva); Alpha Apparel (oblečenie do prírody); Barefootovo (detská
barefootová obuv); Dušan Plichta (Powerlogy); Ecoterra (čapovaná eko
drogéria); Fantastico (Bratislavské rožky); Kahawa (netradičná káva);
Malokarpatský gazda (domáce sirupy a produkty); Naturhouse (meranie telesných
hodnôt); Pure Nuts (orechové maslá); Saipo (prírodné mydlá); Smoothie,
Chomus (výroba netradičného nábytku a doplnkov); Kompava (doplnky výživy);
INCIEN (inštitút cirkulárnej ekonomiky); JRK Waste Management (kompostovanie
odpadov); Slovenská aliancia ochrancov zvierat; Riverpark Dance School; Prvá
farmárska škôlka v Bratislave; Best CRETA Products (produkty z Kréty);
Sprout Me (klíčky pre zdravie); Slovenský Červený kríž; Silent Trio; Joga
smiechu s Lukášom Gavaľom; klavirista František Báleš; Mollie tvorí
(kreatívne workshopy); Probiotické jogurty
O BBC 1 Plus
Budova BBC 1 Plus je naprojektovaná ako trvalo udržateľná stavba,
ktorá prináša svojim užívateľom mnoho výhod. Administratívny projekt bol
skolaudovaný v septembri 2012 a nájomcom prináša na úžitkovej ploche
15 900 m² okrem kancelárskych priestorov aj ďalšie zázemie v podobe
obchodných prevádzok a skladových priestorov. Budova má jedno podzemné a
13 nadzemných podlaží. V BBC 1 Plus sídlia medzi inými spoločnosti
Henkel, Nestlé, Gefco, IKB Leasing, Alfa Wassermann a mnohé ďalšie.
O spoločnosti CA Immo
Spoločnosť CA Immo bola založená v roku 1987. Zaoberá sa
developmentom a investíciami v oblasti komerčných nehnuteľností (dlhodobo
predovšetkým v oblasti udržateľných kancelárskych priestorov)
v Rakúsku, Nemecku a východnej Európe. Celkové investície spoločnosti do
nehnuteľností dosahujú viac ako 5,4 miliardy eur. CA Immo je kótovaná na
Viedenskej burze (Vienna Stock Exchange).
O Eco Village
Zelené trhovisko Eco Village je udalosť organizovaná prvou zelenou
kancelárskou budovou BBC 1 Plus v Bratislave a každoročne sa koná na
Plynárenskej ulici. Cieľom je vzbudiť záujem verejnosti o ochranu
životného prostredia a ekologického prístupu v mestskom prostredí.
Neodmysliteľnú súčasť Eco Village tvoria predajné stánky, v ktorých si
návštevníci môžu zakúpiť ekologické produkty, ručne vyrobené výrobky
a zdravé občerstvenie. Pre návštevníkov je každoročne pripravovaný
atraktívny program.