Linka spájajúce Žilinské sídliská aj nové spoje: Dopravný podnik o svojich plánoch
DPMŽ chce motivovať vodičov, aby namiesto auta využili hromadnú dopravu. Skrátili sa časy čakania či prepravy s prestupom.

Skrátenie času prepravy aj čakania na zástavkách si sľubuje od zhustenia intervalov spojov v mestskej hromadnej doprave Dopravný podnik mesta Žiliny s.r.o., informuje hovorca mesta Žilina Vladimír Miškovčík.
Na konci októbra uplynie mesiac, odkedy zaviedli hustejší interval spojov na linkách č. 6 a 16, ako aj menšie úpravy grafikonov na niektorých ďalších linkách.
„Dnes môžeme zhodnotiť, že zhustenie intervalov spojov jednoznačne prispieva k väčšiemu komfortu cestovania. Zásadný benefit prináša v podobe skrátenia časov čakania či prepravy s prestupom. Zhustenie spojov nám zároveň umožňuje vyriešiť požiadavky občanov o jednotlivé posuny odchodov tak, aby stihli hromadnou dopravou prísť načas do práce alebo stihli odchod pri skončení pracovnej doby,“ uviedol riaditeľ DPMŽ Ján Barienčík.
Zhustenie intervalu spojov na významných trolejbusových a autobusových linkách je podľa slov Barienčíka šancou ako obmedziť požiadavky na nové priame spojenia bez prestupu a následné zjednodušenie tarify.
Zároveň môžu znížiť celkovú intenzitu premávky v meste tým, že zabezpečia plynulú náväznosť prestupov z liniek MHD na iné formy verejnej dopravy, napríklad na vlak či autobus. Pomôžu tiež motivovať vodičov, aby namiesto auta využili hromadnú dopravu.
„Okrem doterajšieho zhustenia spojov, uvažuje DPMŽ v rokoch 2020 – 2021 výrazne posilniť ďalšie trolejbusové spoje, rozšíriť ponuku autobusovej dopravy do prímestských častí či otvoriť linku spájajúcu sídliská Vlčince, Solinky, Kamennú ulicu a Bánovú,“ uzavrel Miškovčík.
Foto ilustračné.
Nenechajte si viac ujsť novinky zo Žiliny a okolia a sledujte nás aj na FB.