Správy

Čakali sme 16 rokov: Najdlhší tunel pri Žiline postaví spoločnosť Dúha

Tunel Višňové je tŕňom v oku už 16 rokov. Najdlhší tunel na Slovensku postaví spoločnosť Dúha. Po dokončení vodiči na trase Žilina - Vrútky ušetria čas a čo je ešte dôležitejšie, počet havárií pod Strečnom by sa mal radikálne znížiť. Úsek by mal byť hotový v roku 2020.

Ilustračný obrázok k článku Čakali sme 16 rokov: Najdlhší tunel pri Žiline postaví spoločnosť Dúha
Zdroj: Webnoviny.sk

Najdlhší tunel na Slovensku Višňové postaví stavebná spoločnosť Dúha podnikateľa Miroslava Remetu. Informujú o tom dnes Hospodárske noviny. Ide o jeden z najnáročnejších diaľničných projektov na Slovensku na žilinskom úseku diaľnice D1. Na meno kľúčovej firmy sa podľa denníka čakalo 16 rokov, jej výber pre Hospodárske noviny potvrdil minister dopravy, výstavy a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.

„Všetko nasvedčuje tomu, že do konca tohto týždňa sa podpíše zmluva na výstavbu tunela Višňové,“ napísal pre Hospodárske noviny Počiatek. Chystaný podpis zmluvy potvrdil aj Remeta, jeho spoločnosť tak dostane zákazku za 410 miliónov eur.

Ušetríme čas

Spoločnosť dostala túto zákazku napriek tomu, že patrí medzi menších hráčov na našom trhu. „Pomôcť jej však môže fakt, že do výstavby ide s najväčšou talianskou stavebnou spoločnosťou Salini Impregilo. Podľa bývalého investičného riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Juraja Čermáka by bez nich Dúha výstavbu nezvládla. Tento úsek diaľnice je pre vodičov, ktorí prechádzajú severom Slovenska na východ, kľúčový,“ uvádza denník. Vďaka nemu sa vyhnú ceste pod hradom Strečno, kde sa v súčasnosti pravidelne tvoria dlhé kolóny. Tým by sa ich cestovanie medzi Žilinou a Vrútkami malo podľa odhadov skrátiť približne o 15 minút.

Menej havárií pod Strečnom

Nová diaľnica podľa Ľubomíra Palčáka, generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného, zvýši aj bezpečnosť vodičov na tomto úseku, kde je na kilometer ročne šesť dopravných nehôd ročne. „Podľa našich prepočtov by sa tak počet dopravných nehôd znížil na dve,“ povedal Palčák.

Postavený za 6 rokov

Úrad pre verejné obstarávanie dal podľa informácií Hospodárskych novín prednosť spoločnosti Miroslava Remetu pred Doprastavom, ktorý chcel tunel postaviť za 383 miliónov eur. Úsek by mal byť hotový v roku 2020.

foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM