Webnoviny - Rôzne

V Žilinskom kraji plánujú obmedzenia pre kamióny

Žilinský samosprávny kraj plánuje v súvislosti s prevádzkou mýtneho systému zaviesť na cestách II. a III. triedy obmedzenia pre tranzitnú dopravu.

(WEBNOVINX) –Ako na dnešnom brífingu uviedol predseda samosprávy Juraj Blanár, tak ako mýtny systém podporujú aj spoplatnenie ciest I. triedy, pretože v súčasnosti je to jediná možnosť ako skvalitňovať dopravnú infraštruktúru. „Iba ak budú spoplatnené diaľnice, rýchlostné cesty aj cesty prvej triedy, bude tento systém fungovať,“ dodal Blanár. Pri výbere mýta na cestách I. triedy však očakávajú presun ťažkej nákladnej dopravy na komunikácie nižších tried, čo by znamenalo zaťaženie a ohrozenie bezpečnosti na miestnych cestách. „A to je opak toho, čo sme chceli dosiahnuť. Preto pripravujeme zoznam všetkých ciest II. a III. triedy v našom kraji, ktoré idú súbežne so spoplatnenými úsekmi a pri ktorých budeme uvažovať o obmedzení tranzitnej dopravy,“ uviedol žilinský župan. Blanár bol podľa vlastných slov oslovený viacerými primátormi a starostami dotknutých obcí, ktorí už zaznamenali zvýšený nárast dopravy v obciach a preto sa samospráva rozhodla pristúpiť k takémuto riešeniu.

Žilinský samosprávny kraj spravuje 326 kilometrov ciest II. triedy a 1 120 kilometrov ciest III. triedy. Podľa Blanára je v kraji veľa úsekov, ktoré sú alebo budú ohrozené tranzitnou dopravou. Za najproblémovejšie spomenul cesty I/61 či I/18 medzi Považskou Bystricou a Žilinou, ktoré idú súbežne s diaľnicou D1, tiež cestu I/11 medzi Oščadnicou a Čadcou, ktorá kopíruje spoplatnenú D3. Nárast nákladnej dopravy už zaznamenali aj na ceste I/59 cez Oravský Podzámok v smere na Trstenú, s ktorou ide súbežne obchvat R3. Najdlhší úsek, po ktorom môžu kamióny obísť spoplatnené úseky, je cesta I/18 medzi Ivachnovou a Važcom na Liptove, tou je možné ďalej pokračovať až do Prešova.

SITA

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM