Podnikateľ Ján Kučera zo Žiliny: Môj obchod mi zmenil život

Celý život je zmena. Ak sa jej bojíte, neurobíte ju a zastavíte sa, nemáte šancu získať nového zákazníka a byť úspešný. A presne to sa naučil počas svojho podnikania Ján Kučera zo Žiliny.

Ilustračný obrázok k článku Podnikateľ Ján Kučera zo Žiliny: Môj obchod mi zmenil život
Zdroj: Môj obchod

Ján Kučera pracoval 10 rokov v konkurenčných maloobchodných sieťach. Vždy v pozícií obchodného manažéra a zároveň zástupcu riaditeľa. „Práca v obchode ma vždy uspokojovala, vyhovovala mi a bol by som ju možno robil aj ďalej, keby neprešli obchodné siete do režimu centrálnych objednávok. Týmto rozhodnutím sa stratila osobná kreativita a z manažérov sa stali iba vykonávači pokynov zaslaných v mailoch,“ hovorí rozhodný Ján.

Preto začal čoraz častejšie koketovať s víziou mať vlastnú predajňu, v ktorých by zúročil svoje niekoľkoročné nadobudnuté skúsenosti. „Keď v Kysuckom Novom Meste začali s výstavbou jednej veľkej predajne, pôvodný majiteľ teraz už mojej predajne sa silnej novej konkurencie zľakol a tú svoju ponúkol na predaj. Urobil chybu. Vďaka tej chybe som ju kúpil ja. Pretože ja som strach nemal. Vedel som presne, do čoho idem. Obchod a marketing sú vždy o tom istom, či hovoríme o malom alebo veľkom obchode, len to treba tej veľkosti prispôsobiť.“

Hneď na začiatku bolo nutné prevádzku revitalizovať a urobiť v nej niekoľko ďalších zmien. Predajňa pôvodne zamestnávala 8 zamestnancov, nový majiteľ ich počet zredukoval na 5. „Potom som zmenil usporiadanie sortimentu, zaviedol som cenovkové lístky a začal som predávať ovocie a zeleninu. Spočiatku to išlo veľmi dobre. Predpoveď útlmu po nástupe konkurencie v blízkosti sa tiež naplnila, po pár mesiacoch sa to však ustálilo na rozumnú mieru a ja som bol spokojný. Keď potom v Žiline postavili Metro, stal som sa hneď jeho zákazníkom. Moje nákupy začali rásť a počet návštev stúpal.“ Po otvorení ďalšej konkurencie v tesnej blízkosti predajne však Ján Kučera začal pociťovať tvrdý obchodný tlak, a tak sa musel opäť zamyslieť, ako sa k nemu postaviť tak, aby sa stratené tržby stabilizovali.

„Celý život je zmena. Ak sa jej bojíte, neurobíte ju a zastavíte sa, nemáte šancu získať nového zákazníka. On je mojím hnacím motorom a motiváciou rásť. Práve preto sme sa rozhodli vylepšiť našu predajňu a zapojiť sa do projektu Môj obchod. Vďaka nemu mi obchod vybavili ďalším novým zariadením, zabezpečili reklamu, nákupné košíky, polepy výkladov, jednotne obliekli predavačky, dali mi reklamné klipy, jednotné cenovky i lišty. Predajňu sme premaľovali do farieb projektu Môj obchod, vďaka čomu vyzerá veľmi kompaktne. Šlo to rýchlo a najmä organizovane. Všetky zmeny sme konzultovali s projektovým manažérom a realizovali spoločne. Navyše som dostal veľa vecí grátis. Čo malo pre mňa omnoho väčší efekt, ako keby som to robil sám. Ušetril som mnoho prostriedkov.“

Sú rozhodnutia, ktoré nám menia životy. Jánovi Kučerovi zmenilo život členstvo v aliancii Môj obchod. „Áno, dovolím si to tvrdiť. Moje členstvo v aliancii výrazne ovplyvnilo moje zotrvanie na trhu predaja potravín a som za to nesmierne vďačný. Patrí im za to moja vďaka, rovnako ako ak aj mojim zamestnancom a zákazníkom, bez ktorých by moje potraviny stratili akýkoľvek význam.“

FAKTY

V sieti Môj obchod stretnete ľudí, pre ktorých:

  • je životným poslaním byť dobrými a obetavými obchodníkmi
  • je základom ich vzťahu k zákazníkom osobný až rodinný prístup
  • je dôležité držať krok s trendmi a ponúkať zákazníkom to najlepšie
  • sú spokojní zákazníci hnacím motorom aj motiváciou rásť
  • je údelom ponúkať zákazníkom viac ako len tovar

Viac informácií o sieti nájdete na www.imojobchod.sk alebo na Facebooku

(PR správa)

Zdroj: Môj obchod
Zdroj: Môj obchod

Odporúčame

Tento článok nie je možné komentovať.