Správy

Modernizácia služieb v župných nemocniciach sa osvedčila: Online objednávanie využívajú tisícky ľudí

Možnosť elektronického objednávania na vyšetrenie prostredníctvom projektu Nestoj v rade využilo v Kysuckej nemocnici v Čadci počas piatich rokov 16 000 ľudí. Po ich skúsenostiach sa pridali aj ďalšie župné nemocnice. Trend rastu online objednávok naznačuje, že projekt Nestoj v rade je úspešný.

Ilustračný obrázok k článku Modernizácia služieb v župných nemocniciach sa osvedčila: Online objednávanie využívajú tisícky ľudí
Zdroj: TASR

Návštevy ambulancií si mnohí pacienti plánujú. Zabezpečia si prácu tak, aby sa mohli vybaviť v niektorej z ambulancií župných nemocníc. A často sa im stalo, že prišli zbytočne, pretože pacientov bolo viac, ako mohol lekár vyšetriť… Po diagnostikovaní takéhoto stavu v slovenskom zdravotníctve sa pred piatimi rokmi rozhodli v Kysuckej nemocnici v Čadci nastaviť liečbu. Zapojili sa do projektu Nestoj v rade (www.nestojvrade.sk), aby si vyskúšali, či by vôbec bol záujem u pacientov objednávať sa na vyšetrenia elektronicky. A to všetko za pár minút z vlastnej obývačky. Pilotne sa zapojili rádiologické a fyziatricko-rehabilitačné oddelenia, ktorých 16-tisíc pacientov využilo v priebehu piatich rokov takúto možnosť. Od roku 2014 sa ponúka vyšetrenie aj v mamografickom centre – mamografii (už 1094 objednaní) a ultrazvuku (zatiaľ 570 objednaní).

„Po kysuckých skúsenostiach sa pridali aj ďalšie župné nemocnice, aby zjednodušili a zefektívnili dostupnosť zdravotnej starostlivosti," vysvetľuje riaditeľka odboru zdravotníctva ŽSK Anna Majbíková. V Hornooravskej NsP v Trstenej sú zapojené mamografická a SONO ambulancia. Za pol roka sa na mamografiu objednalo prostredníctvom internetu 721 pacientov, na sono ambulanciu 102 a sono prsníkov 74.

„Rastúci trend online objednávok pacientov naznačuje, že to bol správny krok riaditeľov našich nemocníc,„ pozitívne hodnotí elektronizáciu v zdravotníctve predseda ŽSK Juraj Blanár. „Aj takto je možné odbúravať bariéry vo verejných inštitúciách.“ V Liptovskej nemocnici v Liptovskom Mikuláši bolo v priebehu 5 mesiacov ošetrených v hematologickej ambulancii 2850 pacientov, a z nich bolo až 2349 objednaných online. Ale pre liptovských pacientov funguje projekt Nestoj v rade aj v ambulancii pre fyziatriu, balneológiu a liečebnú rehabilitáciu a v onkogynekolo­gickej ambulancii (v nej využilo internetové objednanie 15 % zo všetkých vyšetrených).

foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM