Správy

Minister poklepal pri Žiline základný kameň: Vlaky budú po trati jazdiť 160 km/h, vieme kedy...

Dobré správy pre cestujúcich vlakom! Poklepaním základného kameňa sa rozbehla modernizácia 22 kilometrov železničnej trate Považská Teplá – Žilina na rýchlosť 160 km/h. Modernizácia bude trvať tri roky, pričom celkové náklady predstavujú 153,349 milióna eur.

Ilustračný obrázok k článku Minister poklepal pri Žiline základný kameň: Vlaky budú po trati jazdiť 160 km/h, vieme kedy...
Zdroj: TASR

Po poklepaní základného kameňa stavby o tom dnes v Bytči informoval minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek.

Dôležité napojenie na európsku sieť

Minister dopravy pripomenul, že medzi Bratislavou a Žilinou ide o jeden z posledných úsekov, ktoré je nutné zmodernizovať. „Všetky tieto úseky sú súčasťou európskeho koridoru a vytvárajú veľmi dôležité napojenie na európsku sieť. Preto veríme, že tento úsek prinesie cestujúcim zvýšený komfort, ale aj vyššiu bezpečnosť. Nielen pre cestujúcich, ale aj pre všetkých obyvateľov, ktorí žijú v blízkosti trate,“ povedal Počiatek.

Modernizáciou prejdú aj nástupištia

Účelom modernizácie železničnej siete ŽSR je podľa neho zlepšenie technického stavu infraštruktúry, ktorá je súčasťou siete TEN-T a európskeho železničného koridoru č. V. „Výška nenávratného finančného príspevku z eurofondov je 113 miliónov eur, projekt bude financovaný zo súčasného a budúceho programového obdobia. Okrem komplexnej modernizácie železničnej trate, trakčného vedenia, zabezpečovacieho a oznamovacieho zariadenia budú do februára 2017 zmodernizované aj nástupištia s bezbariérovým prístupom pre cestujúcich a mimoúrovňové kríženia železničnej trate pre cestnú dopravu. Stavba sa zrealizuje bez úplného vylúčenia prevádzky,“ uviedol minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.

Vlaky pofičia 160 km/h

Generálny riaditeľ ŽSR Štefan Hlinka doplnil, že stavba je rozdelená do šiestich ucelených častí. „Celkovo sa zmodernizuje 22-kilometrový úsek, v rámci ktorého bude postavených šesť nových železničných a päť cestných mostov, deväť jestvujúcich mostov sa zrekonštruuje. Pribudne aj päť nových podchodov a protihlukové steny v celkovej dĺžke viac ako 12 kilometrov. Za 36 mesiacov by na tomto mieste mala viesť moderná trať, po ktorej budú vlaky premávať rýchlosťou 160 km/h,“ dodal generálny riaditeľ ŽSR

Zhotoviteľom stavby je Združenie TEBS, ktoré sa skladá z lídra združenia – TSS GRADE, a. s., a spoločností BÖGL a KRÝSL, k.s., Eiffage Construction Slovenská republika, Swietelsky Baugesellschaf­t n.b.H.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM