Správy

Letná údržba cestárov: Opráv sa dočkajú mosty v havarijnom stave a najviac zdevastované cesty

Najviac zničené cesty II. a III. triedy v Žilinskom kraji prejdú opravami. Opravy výtlkov, mostov, nového povrchu či obnovy vodorovného dopravného značenia sa dočkajú úseky v celkovej dĺžke 11,9 km.

Ilustračný obrázok k článku Letná údržba cestárov: Opráv sa dočkajú mosty v havarijnom stave a najviac zdevastované cesty
Zdroj: TASR

Cestári zo Správy ciest Žilinského samosprávneho kraja (SC ŽSK) plánujú počas letnej údržby opraviť na cestách II. a III. triedy mosty v havarijnom stave, úseky ciest s kanalizáciou a cesty v nevyhovujúcom stave v celkovej dĺžke 11,9 kilometra, pričom predpokladaná cena s daňou z pridanej hodnoty (DPH) je 875 063,50 eura. Informoval riaditeľ odboru informácií a zahraničných vzťahov ŽSK Peter Kubica.

Výtlky, mosty, údržba zelene,…

Letná údržba zahŕňa podľa riaditeľa odboru dopravy ŽSK Ivana Mokrého opravu výtlkov, súvislé asfaltovanie krytov vozoviek, sanáciu zosuvov, opravy odvodnenia ciest, mostných objektov, oporných a zárubných múrov, údržbu zelene, obnovu zvislého a vodorovného dopravného značenia a opravu zvodidiel. „Všetky činnosti bežnej letnej údržby, okrem náročných stavebných akcií, akými sú najmä sanácie zosuvov ciest, opravy mostných konštrukcií a súvislé rozsiahle opravy asfaltových krytov vozoviek, vykonáva SC ŽSK vlastnými silami. Pretože má zodpovedajúce technické vybavenie i odborníkov, ktorí dbajú celoročne o dobrý stav komunikácií II. a III. triedy,“ uviedol Mokrý.

Financie nepostačujú

Predseda ŽSK Juraj Blanár pripomenul, že v tomto programovom období získal samosprávny kraj na cesty II. a III. triedy z fondov Európskej únie – Regionálneho operačného programu alebo z cezhraničnej spolupráce Slovensko – Česká republika a Slovensko – Poľská republika dovedna asi 27 miliónov eur.

„Ale to nepostačuje, pretože sme zrekonštruovali niečo cez 200 km ciest. A celkovo ich máme 1450 km. Čiže, každý si urobí obraz, koľko by sme ešte potrebovali finančných prostriedkov na cesty, ktoré nie sú v uspokojivom stave. Náš záujem je pokračovať v rozvoji správy ciest, ktorá sa vybavuje novými mechanizmami, aby sa profesionalizovala. A zároveň zháňať finančné prostriedky nielen z vlastného rozpočtu, ale aj z iných zdrojov. A tu opäť dúfame, že v pripravovanom novom programovom období budeme môcť z Integrovaného regionálneho operačného programu žiadať prostriedky na opravu týchto ciest, kde by sme sa chceli venovať aj opravám mostných objektov, ktoré nemohli byť predmetom európskych fondov v končiacom sa programovom období,“ dodal Blanár.

foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM